Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] CD branden  (gelezen 1993 keer)

Offline Ellie

• Lid
[Opgelost] CD branden
« Gepost op: 2010/03/20, 09:13:27 »
Ik kan geen cd branden, nadat de titels van de files gebrand zijn krijg ik de melding "cd recorder has no permission to open the device" en word de cd uitgeworpen.
Heb geprobeerd met verschilende branders met het zelfde resultaat.
Please help.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/25, 18:14:04 door Ellie »

Offline Pfoeh

• Lid
Re: CD branden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/20, 09:49:52 »
Hallo,

Heb je voldoende rechten voor je account?
Kijk eens bij : systeem - beheer - gebruikers en groepen. Even ontgrendelen (wachtwoord nodig), je gebruikersaccount aanklikken en hierna kiezen voor "eigenschappen". Op het derde tabblad (Gebruikersrechten) kun je kijken of er een vinkje staat bij de optie "mag gebruik maken van cd-rom stations".

Als je met je wachtwoord geen toegang krijgt om de gebruikers en groepen te ontgrendelen, dan moet de beheerder van je systeem dit voor je doen.

Ik hoop dat dit de oplossing voor je probleem is.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/20, 09:59:23 »
Ik mag gebruik maken van cd-rom stations, dus dat is het niet
Nog meer sugesties ?

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/20, 11:30:17 »
Tip niet bruikbaar. Branden in windows geef geen probleem, maar ik wil verder gaan met Ubuntu.
Gr.
Ellie

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/20, 11:41:40 »
Heb je dit probleem bij alle branders? K3b, Brasero etc.

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/20, 11:50:34 »
Dit probleem komt voor met alle branders die in Ubuntu te krijgen zijn.
Gr. Ellie

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/20, 12:02:08 »
Misschien helpt dit wel:
gksudo nautilus in de terminal.
Dan navigeren naar /media. Die openen en rechtklikken op de map van je brander. Eigenschappen->rechten.
Dan jezelf zoveel mogelijk rechten geven.

Je zou hier ook kunnen melden hoe het daar precies staat ingesteld.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/20, 12:04:36 door Lexaldo »

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/21, 13:23:27 »
Bij media zie ik een slotje bij de CDrom, en als ik de rechten wil wijzigen gaat dat niet onder vermelding dat cdrom is alleen lezen.
Hoe kan ik dat wijzigen?
Gr
Ellie

« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/21, 13:29:45 »
Heb je gksudo nautilus uitgevoerd zoals Lexaldo heeft geschreven? Het systeem is van de root(jij+Wachtwoord) Deze heeft alle rechten, gewoon via Nautilus gaat niet.

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/21, 13:46:14 »
gksudo nautilus uitgevoerd, kan rechten niet wijzigen door de slotje in pictogr. van cdrom
Hoe kan ik wijzigen de rechten van de cdrom, hou rekening met mijn weinig verstand van Ubuntu.
Gr.
Ellie

« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/21, 14:03:01 »
Als je met gksudo nautilus in de map media bent en je klikt met de rechter muis knop op het icoon, krijg je dan een menu te zien?
Klik op Eigenschappen en klik op het tabblad rechten in het scherm wat opent. Verander de eigenaar naar nobody, staat in het lijstje, zet bij Maptoegang  bestanden aanmaken en verwijderen  en Bestandtoegang het op lezen en schrijven.
Doe dit ook voor de groep, groepnaam nobody.

Offline Ellie

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/25, 12:24:18 »
Laatste versie van Ubuntu geinstaleerd, kan nu cds branden. Mijn ATI radeon 9200 word niet erkend en de scherm resolutie is niet te veranderen. Mijn monitor is een Medion. Is daar wat aan te doen?
Gr
Eliie

« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/25, 12:29:08 »
Citaat
Laatste versie van Ubuntu geinstaleerd, kan nu cds branden

Prachtig dat het nu werkt, zet dan even [Opgelost] voor je titel van je beginpost en open een nieuw topic voor je vragen over je ATI radeon 9200 en je schermresolutie, dat is overzichtelijker voor de helpers.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)