Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: downloaden nzb en installatie  (gelezen 12172 keer)

downloaden nzb en installatie
« Gepost op: 2010/03/19, 12:55:33 »
dag allemaal,
misschien een ut\itgekauwd onderwerp. Excuses daarvoor, kon het niet vinden in de zoekfunctie.
Ik probeer voor het eerst met ubuntu usenet te gebruiken.

Heb daarvoor hella/Lottanzb geinstalleerd.

Ik zoek nu echter een binsearch-achtig programma.
Ik kom niet verder

Graag hulp.

Overigens newsbin krijg ik niet aan de gang

Hans

Offline Roc.am

• Lid
Re: downloaden nzb en installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/19, 13:19:40 »
Je kunt openftd gebruiken, zit in softwarecenter  ;)

« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/19, 13:22:18 »
als ik nzb bestanden nodig heb gebruik ik meestal crawl websites zoals www.nzbindex.nl die heel usenet crawlen en automatisch nzb's aan maken. binsearch.net is er ook zo een (volgens mij).

Of je hebt veel communities zoals ftd (openftd voor linux) of gewoon webbased communities zoals http://www.merlins-portal.net/ die nzb's te downloaden aanbieden.

of is dit niet wat je bedoeld?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/19, 13:55:45 »
allereerst bedankt voor de antwoorden.

onderwindows gebruik ik binsearch en daarna grabit.

onder ubuntu wil weten welke software eenzelfde automatische volgorde creeert of dat er software is die alles in een biedt.

ik heb zoals hiervoor software gedownload, maarv ik krijg er geen nzb files mee binnen

dus zal ik openftd eens proberen en de merlin site eveneens

dank

hans

Offline rja

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/19, 14:56:44 »
Ik gebruik Sabnzbd om van Usenet te downloaden.

Zit in de standaard software database van Ubuntu.

Offline Olrik4U

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/14, 22:45:45 »
ik heb zoals hiervoor software gedownload, maarv ik krijg er geen nzb files mee binnen

dus zal ik openftd eens proberen

Hallo Hans,

Ik ben met hetzelfde bezig denk ik....echter ik gebruik OpenFTD onder MacOS X en de versie die ik daar gebruik heeft nog een NZB knop, de latere versie voor Apple en de huidige versie voor Linux heeft die niet meer! Dat is wel jammer...
Ik probeer hetzelfde gemak wat ik heb met m'n Apple's ook met Kubuntu voorelkaar te krijgen...
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/06, 17:47:14 »
dag allemaal, allereerst excuus voor de late reactie
ik gebruik nu Lottanzb.
verder toch maar mijn goede binsearch
en grabit.
de download van binsearch wordt als file opgeslagen in de documenten en daarna gezocht door hellanzb.
omslachtig maar het werkt
zoek alleen nog iets van par2 om de gedownloade files te controleren.
tips, verder?

ik houd me aanbevolen.

Hans

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/06, 18:14:23 »

dus zal ik openftd eens proberen

Hallo Hans,

Ik ben met hetzelfde bezig denk ik....echter ik gebruik OpenFTD onder MacOS X en de versie die ik daar gebruik heeft nog een NZB knop, de latere versie voor Apple en de huidige versie voor Linux heeft die niet meer! Dat is wel jammer...
Ik probeer hetzelfde gemak wat ik heb met m'n Apple's ook met Kubuntu voorelkaar te krijgen...

Dit kan! Zie: http://www.nzbuddy.nl/forum/5-nzbuddy/9-openftd-linux--nzb-knop.html

@Hans Minnekes: Probeer NNTP Grab eens, die kan downloaden, checken en uitpakken in een keer!

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/06, 20:11:30 »
dank dank, ga het proberen
hans

« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/06, 22:56:51 »
Probeer ook eens NNTP download automatisch NZB (uit een map die jij op geeft) repareert ze en pak ze uit!

Kind kan de was doen!
\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/07, 13:25:19 »
dag boudewijn,
raar misschien maar ik kan nntp voor ubuntu niet vinden en ook niet onder win dows, of bedole je de betaalde versies?

hans

Offline champagne

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/07, 16:00:47 »
Hans,

ik gebruik zelf openftd voor het zoeken van de interessante postings. Via de nzb knop kun je een nzb file aanmaken. Mocht de knop niet in openftd staan, zie

Om de NZB knop terug te krijgen in FTD:
Check http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=422054&highlight=knop&page=5 Hierin staat een verwijzing naar een downlaod (http://www.mediafire.com/download.php?wzukzzgzznd)

Plaats deze file in de map /usr/share/openftd/

Verder heb ik nog een script om in 1 keer alle gewenste nzb files in firefox te openen:
Hiervoor moet je de te downloaden items op de watchlist plaatsen.
Mocht je hier in geinteresseerd zijn, laat het dan even weten, dan plaats ik de volledige beschrijving.

Downloaden doe ik m.b.v. sabnzbdplus. Dit gebeurd volledig automatisch. De nzb files sla ik in een vaste directory op. Sabnzbd scant deze directory en leest de files in, vervolgens worden ze gedownload, gecontroleerd, eventueel gerepareerd en uitgepakt. De par files worden dan ook weer verwijderd, zodat je diskruimte niet onnodig vol loopt.

NZB knop na downloaden niet te zien in open FTD 1.2
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/28, 23:21:39 »
het zoveelste vraagje over het het 'bekende knopje'dat maar niet gezien wil worden in mijn FTD.
ben zowel naar de site van NZBuddy als open ftd geweest. Heb diverse keren geprobeerd om via deze sites het verhaal te downloaden, tevergeefs.
Wat doe ik fout dat NZb file niet 'gelezen' wordt in open FTD?

Offline jessy

• Lid
Re: NZB knop na downloaden niet te zien in open FTD 1.2
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/29, 15:34:29 »
het zoveelste vraagje over het het 'bekende knopje'dat maar niet gezien wil worden in mijn FTD.
ben zowel naar de site van NZBuddy als open ftd geweest. Heb diverse keren geprobeerd om via deze sites het verhaal te downloaden, tevergeefs.
Wat doe ik fout dat NZb file niet 'gelezen' wordt in open FTD?
Misschien met dit script; zie: http://www.shareconnector.com/nzb-knop-terug-in-openftd-linux
Ik gebruik ook zoiets, maar dan met 3 nzb-knoppen.
Voordat het werkte, duurde even(als beginneling met linux, met name wat betreft de rechten van de files).

m.vr.gr.

Offline liawim

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/29, 20:17:09 »
je kan ook heel simpel in open ftd een aanwijzing kopieren die er bij de post staat (bijv. film.rar1). kopieer dan film en plak die in de zoekbalk van bijvoorbeeld binsearch of yabsearch of een andere zoek machine werkt prima.