Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mountpoint verplaatsen  (gelezen 1350 keer)

Offline Gamer

• Lid
mountpoint verplaatsen
« Gepost op: 2010/03/18, 18:03:59 »
Hallo,

Ik heb een media speler. En hier heb ik ubintu 9.10 netbook remix op geinstalleerd.
Ik heb bij de indtallatie meteen 4 partitie's aangemaakt: Root, swap, home en een groote patitie voor al mijn media bestanden.
Als ik nu naar de partitie wil waar mijn media bestanden op moeten komen.
Moet ik elke keer in nautilus. Eerst naar File System, en daar vandaan kan bij mijn patitie komen voor mijn media files.
Nu wil ik graag, dat als ik nautilus start. Ik daar direct naar toe kan, net zoals de map documenten

En het tweede probleem is dat ik geen rechten heb om daar bestanden heen te copieren. Hoe kan ik dat het best veranderen.

Offline vanadium

• Lid
Re: mountpoint verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/18, 19:56:57 »
Zeer gemakkelijk:

* Alleen voor gnome: ga met nautilus naar je media bestanden. Kies "Bladwijzers", voeg bladwijzer toe. De directory wordt nu toegevoegd in het linkerpaneel en in het "Bladwijzer" menu, zodat je er vlot naar toe kunt.

* Op niveau van bestandssysteem (werkt voor elke applicatie): maak een symbolische link. Hou Ctrl+Shift ingedrukt, en sleep de directory waarin je media staan naar je home directory. Nu kan je vanuit je home direcotry rechtstreeks doorklikken naar je media.

Rechten moet je instellen. Dat gebeurt met rechts-klik, eigenschappen. Mogelijk moet je hiervoor beheerdersbevoedheid hebben. Dan doe je die acties met een nautilus venster dat je opstart met het commando "gksudo nautilus".

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/21, 10:31:19 »
Het heeft even geduurd maar Ik heb het voor elkaar.

Bedankt voor de info.

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/24, 22:41:49 »
Door dat ik problemen onder vond met ubuntu netbook remix heb ik nu de gewoone versie van ubuntu geinstalleerd.
Nu wordt mijn partitie waar mijn media betsanden op staan weergegeven als een schijf (969GB Filesystem)
Voor dat ik deze kan gebruiken moet ik hem eerst mounten door er op te klikken en mijn wachtwoord in te geven.

Hoe kan ik dat het betste instellen zodat het mounten gebeurt tijdens het opstarten. En dat ik daar voor geen wacht woord meer hoef in te geven.

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/25, 15:50:25 »
Hier staat beschreven hoe je partities automatisch kan mounten: https://help.ubuntu.com/community/AutomaticallyMountPartitions

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/25, 18:08:11 »
Is er geen grafische methode om die vraag naar een paswoord uit te schakelen? Het gaat toch niet op dat een gebruiker 13 schermen enkelstalige bladzijden met technisch jargon moet lezen, enkel en alleen om zijn eigen schijf zonder paswoord te kunnen aankoppelen.

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/25, 19:22:03 »
Is er geen grafische methode om die vraag naar een paswoord uit te schakelen? Het gaat toch niet op dat een gebruiker 13 schermen enkelstalige bladzijden met technisch jargon moet lezen, enkel en alleen om zijn eigen schijf zonder paswoord te kunnen aankoppelen.

Staat ook in die link van Robertos. :rolleyes:

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/27, 13:05:32 »
Ik heb me voorlopig kunnen redden voor het testen van het systeem.
Ga er weer serieus mee verder als ubuntu 10.4 uit is.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/27, 13:46:16 »
installeer vanuit synaptic pysdm ;)

hiermee kan je makkelijk grafisch je schijven en partitie's automatisch laten koppelen bij een boot.