Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu desktop ombouwen naar ubuntu remix  (gelezen 1394 keer)

Offline ELISA9180

• Lid
ubuntu desktop ombouwen naar ubuntu remix
« Gepost op: 2010/03/18, 10:34:33 »
beste leden ik weet niet of het hier moet staan dit topic maar hier mijn vraag

ik heb ubuntu 9.10 op mijn laptopje nu ik heb gezien dat ubuntu netbook remix
nog al een leuke eigenschap heeft die navigatie kolommen
zou het mogelijk zijn om dat te intalleren op mijn laptop
als ik de cd insteek van ubuntu netbook remix start mijn paketbeheer om de installeren van bepaald
bestandje als ik dat doe zou hij dan de zelfde functies hebben zoals de ubuntu netbook remix

MVG

Offline Lexaldo

• Lid
Re: ubuntu desktop ombouwen naar ubuntu remix
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/18, 10:53:18 »
Het is mogelijk om de UNR-desktop te installeren en de klassieke Ubuntu-desktop te behouden. Je kunt dan met een knop switchen tussen die twee.
Ik weet dat dit kan, maar heb er geen ervaring mee, dus zal iemand anders dat moeten uitleggen.

Offline ELISA9180

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/18, 12:31:41 »
hoe bedoel je met switchen kan er mij iemand meer uit leg geven aub

alvast bedankt

mvg

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/18, 12:35:31 »
hoe bedoel je met switchen kan er mij iemand meer uit leg geven aub

alvast bedankt

mvg
Op het aanmeldscherm kun je de gewenste sessie kiezen. Standaard is alleen GNOME beschikbaar, je kunt ook de Kubuntu- en Ubuntu Netbook Edition-desktops installeren.

FrSu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/18, 13:05:42 »
De switch mogelijkheid van Desktop naar UNR heeft in het begin niet zo goed gewerkt, of dit nu nog zo is weet ik niet. je zou hierop even kunnen zoeken hier in het forum.

Mogelijk eerst even de Live CD proberen of het je wat lijkt. Het is meer een bureaubladuitvoering die beperkter is dan de normale desktop, terwijl alle functies gewoon wel beschikbaar blijven.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/18, 22:51:34 »
Heb hier de Ubuntu Netbook Remix op een Acer netbookje staan.  Dat werkte eerst niet echt lekker (kon op het bureaublad niet doorklikken naar de map video (als ik me goed herinner, is al lang geleden...)).  Dan maar eens verandert naar het desktop-bureau-blad, en sindsdien werkt alles perfect.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.