Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe netwerkmanager installeren zonder internet  (gelezen 1556 keer)

hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Gepost op: 2010/03/16, 18:17:16 »
Beetje cryptisch, dus zal eea verduidelijken na vast te hebben gesteld dat ik een dumbo ben.

Ik heb WICD van mijn machine verwijderd. Nu kan ik geen connectie meer met het internet maken, waardoor een install even wat lastiger is.
God zij dank heb ik mijn netbook nog, dus kan in ieder geval een bericht achterlaten op dit forum.

Op de PC zit alleen wireless lan. Geen NIC.

Nu heb ik een live CD van 9.10, waarmee ik op het internet kan komen, maar hoe kan ik dan een netwerkmanager installeren op mijn PC.

Ik maak overigens gebruik van Karmic 2.6.31.20.

Hulp heel heel heel erg welkom

groet

Re: hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/16, 18:30:06 »
Steek de Ubuntu cd in de pc. Ga naar Systeem=>Beheer=>Softwarebronnen en vink onderaan de cd-rom aan. Sluit dit venster en hij zal de bronnen herladen.

Nu kunt ge in Synaptic Network-manager installeren.

Edit: Met wat geluk staat het installatiebestand van WICD nog op de pc opgeslagen. Dus kunt ge ook proberen WICD opnieuw te installeren via Synaptic, en dan Network Manager aanviniken om te installeren. hij zal dan eerst dat pakket ophalen alvorens WICD te verwijderen.

Re: hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/16, 20:39:06 »
Hmm

gedaan wat je zei, maar ik krijg de melding dat de bestanden niet up to date zijn en dat er een internetconnectie nodig is...

Overigens staat WICD niet meer op de machine.

Is er een manier om WICD te downloaden en vervolgens handmatig te installeren?

Hoor het graag

Re: hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/16, 23:00:01 »
En opgelost.

http://packages.ubuntu.com/   bevat alle packages.

Ik heb de python_urwid en WICD gedownload en in genoemde volgorde geïnstalleerd.

Ik heb weer netwerk en dus internet!

cheerio

Offline ivo

  • Lid
Re: hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/19, 13:26:29 »
Ik had laatst op een laptop met draadloze verbinding dat ik networkmanager wilde vervangen door WICD.
Dan gaat ie dus eerst networkmanager verwijderen en daarna WICD installeren. Alleen had ik de pech dat halverwege mijn draadloze verbinding wegviel. De package manager ging echter vrolijk verder en uiteindelijk had ik dezelfde situatie als jij.

Ik heb dat als volgt opgelost;

Open een terminal en tik in
sudo ifconfig eth0 ip.adres.in.jouw_range
sudo route add default gw ip.adres.van.je_router

Dan heb je ook weer toegang tot internet.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: hoe netwerkmanager installeren zonder internet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/23, 11:05:49 »
Opmerkelijk, denk ik, maar toch waar:
na de problemen met Networkmanager (enkele weken terug na een update ontstaan) heb ik die verwijderd en WICD erop gezet.
Op mijn PC loopt die nooit zo vlot in de verbindingen maar het werkte wel meteen.
Nu een paar dagen terug met de laatste kernel update heb ik WICD er weer afgegooid (dus verbinding weg), en network-manager er weer op gezet vanuit Synaptic.
En zowaar dat werd (dus zonder internetverbinding) uitgevoerd.
Moest wel herstarten maar toen had ik weer een werkende network-manager terug!!
Wilde dat hier toch even melden.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood