Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Evolution blijft mails halen van Hotmail server  (gelezen 1450 keer)

Offline Kars

• Lid
[opgelost]Evolution blijft mails halen van Hotmail server
« Gepost op: 2010/03/15, 00:48:04 »
Hey allemaal,

Na succesvol Hotmail te hebben geconfigureerd in Evolution, blijft Evolution nu constant mijn mail database van de server downloaden. Op de server staan zo'n 800 mails en Evolution heeft deze nu al 7 maal gedownload, waardoor er nu 5600 mails in mijn inbox staan. Aangezien ik ook veel reis, wil ik al mijn mails ook op mijn laptop kunnen opvragen in plaats van alleen mijn pc en hierdoor is het dus genoodzaakt dat de mails op de server blijven staan. Dit staat dus ook zo ingesteld. Ik weet verder totaal niet welke instellingen fout staan geconfigureerd en ik kan eventueel nog screenshots posten, mocht dit het een en ander verduidelijken.

Groeten,
Kars
« Laatst bewerkt op: 2010/03/19, 00:08:53 door Kars »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Evolution blijft mails halen van Hotmail server
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/15, 13:44:17 »
Volgens mij is dat een fout van Hotmail zelf.
Ik heb het eerder ook al eens gehad in Evolution en Thunderbird (ook op Windows). Ook het ophalen van de mail via Gmail leverde hetzelfde probleem op.

Sommige mails (niet allemaal) werden steeds maar weer gedownload. Ik heb ook geen oplossing gevonden, behalve dan door de mail gewoon te bekijken via Firefox.

Offline Kars

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 22:45:28 »
hmmm jammer, ik dacht zelf dat het misschien kan liggen aan de instellingen van berichten ontvangen ofzo? Maar dan zou er ergens een uitgebreider menu moeten zijn, aangezien naar mijn mening wel alles goed staat ingesteld.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 22:46:49 »
Ik wist niet dat je in evolution mails kon halen vanaf hotmail?Weer wat geleerd  ;)
Kubuntu 20.04

Offline Kars

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/15, 23:42:16 »
Ik wist niet dat je in evolution mails kon halen vanaf hotmail?Weer wat geleerd  ;)

yep, dat kan ;) ik wil je best de instellingen geven ;) het enige vervelende, zoals ik hier heb beschreven is dat als je de mails op de server laat staan, dan iedere keer de gehele database gedownload wordt. Als je de optie aanvinkt dat je de berichten meteen van de server wilt verwijderen, dan heb je daar geen last van. Echter heb ik mijn mail op meerdere pc's nodig, dus is het voor mij wel nodig om ze op de server te laten staan.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/16, 20:33:52 »
Ik laat ook altijd alle mails op de server staan omdat ik ook meerdere pc's daarvan moet voorzien,dat is wel jammer.Misschien komt daar ooit nog een oplossing voor,maar iig bedankt  :)
Kubuntu 20.04

Offline Kars

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/19, 00:08:30 »
Ik heb het nu zelf min of meer opgelost door automatisch op nieuwe berichten controleren uit te schakelen. Hier door controleert hij alleen de mails bij het opstarten van Evolution en op de een of andere manier download hij dan niet de gehele database maar alleen de nieuwe mails, dus wat ook de bedoeling was ;)