Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: streamen tussen computer en tv  (gelezen 3034 keer)

Offline nlman

• Lid
streamen tussen computer en tv
« Gepost op: 2010/03/14, 11:25:08 »
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar software die kan streamen tussen pc en tv om op tv de speelfilms te kunnen afspelen.

Wie kan mij hierin helpen? Heb een woxter media player

Offline Haris

• Lid
Re: streamen tussen computer en tv
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/14, 11:34:32 »
Kan je niet gewoon de tv als beeldscherm gebruiken? Wat voor ingangen zitten er op de tv?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/14, 11:35:01 »
Als je anders een videokaart hebt die s-video aansluiting heeft en ook op je tv of met gele kabel dan zou je het zelfde effect kunnen creeeren dan moet je wel nog geluid ook apart regelen.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 18:27:16 »
dat ligt eraan hoe je media speler werkt het kan zijn dat je de film op je computer moet afspelen en dat dat gelijk word doorgestuurt naar je media speler de VLC media speler is ook geschikt om te streamen
maar het kan ook zijn dat je een map op het netwerk moet streamen en dat je computer gewoon het bestand upload naar je media speler en dat die het afspeelt dat kan je misschien met samba regelen

ik bij beide geen idee hoe je het moet instellen maar je kan altijd wat uit proberen

« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/16, 21:44:10 »
Ik heb zelf een andere mediaspeler , maar als die van jou upnp ondersteund is pms mediaserver misschien wat .
Bij mij werkt hij prima in ieder geval

« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/17, 18:39:15 »
MediaTomb is ook goed te gebruiken als streamer, moet de multimedia streamer van jouw wel Upnp ondersteunen.
Ik gebruik het samen met een Playstation 3 en het werkt super.
Via de Ubuntu softwarecentrum te installeren.

Emil