Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Zaken starten niet terwijl ze dat wel zouden moeten  (gelezen 614 keer)

Offline pluim003

• Lid
Na lang zoeken kom ik toch maar ff hier buurten, want ik zie het nu even niet meer:

Op een oude Pentium heb ik Ubuntu 9.10 geïnstalleerd voor onze kids zodat ze wat kunnen internetten (mooi afgeschermd middels Squid). Alles werkt naar behoren, echter wat ik steeds handmatig moet doen is een /etc/init.d/networking restart omdat anders het draadloze netwerk het niet doet. Heb ik een scriptje gebakken die in de cron kan draaien en een check doet op ip-adres en vindt ie dat niet dat ie dan dit commando uitvoert. Werkt ook prima, echter bij starten van de pc wordt de cron-daemon op d'1 of andere manier niet gestart. Heb ook onder opstart-toepassingen al de regel toegevoegd voor het (her)starten van het netwerk en de cron, maar dat pakt ie ook niet. Idem als ik het in rc.local zet.
Dat moet toch automatisch kunnen zou ik denken. Het is ook vast heel simpel, maar na alle gevonden tips/hints werkt het nog steeds niet. Wie weet raad?
Alvast bedankt.

mvg, Dick
« Laatst bewerkt op: 2010/03/24, 13:37:01 door pluim003 »

Offline pluim003

• Lid
Re: [Opgelost] Zaken starten niet terwijl ze dat wel zouden moeten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/24, 13:38:32 »
Geen idee hoe het kan, maar spontaan werkte het wel. Had tussendoor een keer de KDE-desktop geïnstalleerd en toen bleken de zaken die voorheen niet automatisch gestart werden wel gestart te zijn. Omdat ik de KDE-desktop net wat te onhandig vond deze weer verwijderd en het werkt(e) allemaal nog steeds. Heel vreemd.
Inmiddels Ubuntu op een oude laptop geïnstalleerd en daar draait alles als een zonnetje.

Re: [Opgelost] Zaken starten niet terwijl ze dat wel zouden moeten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/24, 23:50:16 »
Dat heet "automagisch". Soms doet iets het weer zonder dat je begrijpt waarom. Andersom gebeurt ook. Het blijven rare jongens, die computers met hun besturingssystemen...