Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen (bedraad) internet  (gelezen 1798 keer)

Offline Emass

• Lid
Geen (bedraad) internet
« Gepost op: 2010/03/03, 20:37:05 »
Hallo.

Ik heb zojuist ubuntu geinstalleerd. Ik had eerder al Kubuntu wat wel aardig was, maar wou toch eens ubuntu proberen. Ik ben ook maar voor een schone installatie gegaan, dat ging goed maar ik krijg nu alleen geen internet. Zelfs niet bedraad.

Ik heb een dell latitude d600 laptop en mijn netwerk kaart is 'Boardcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller (rev 03)'

Kan iemand mij helpen? Stap voor stap graag want ik ben nog niet zo gevorderd.

Vriendelijke groet,
Lars

Offline Joshua822

• Lid
Re: Geen (bedraad) internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/03, 20:51:22 »
Welke versie van Ubuntu draai je momenteel ? Het valt aan te raden om de nieuwste versie van Ubuntu ( 9.10 Karmic Koala ) te gebruiken. Deze kun je hier downloaden.

Offline Emass

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/03, 20:52:21 »
Ja, ik heb 9.10 Karmic Koala.  :)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/03, 21:29:25 »
Heb je het al met de live-cd geprobeerd?
Krijg je dan wel verbinding met buiten?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Emass

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/03, 22:22:08 »
Nee. Dat werkt ook niet. Blijkt dat ie het in windows xp ook niet doet. Wat raar is, is dat het oranje lampje achterin de computer ook niet brand. Maar hoe kan dat zo ineens dood gaan door de computer te formatteren?
Maar in prencipe gebruik ik het draadje ook bijna nooit om het internet mee op te gaan. Ik heb nu alleen de kabel nodig om mijn draadloos driver te installeren. Is er een manier om die wireless driver op een andere computer te downloaden en op een memory stick te zetten?

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/08, 16:34:00 »
Nee. Dat werkt ook niet. Blijkt dat ie het in windows xp ook niet doet. Wat raar is, is dat het oranje lampje achterin de computer ook niet brand. Maar hoe kan dat zo ineens dood gaan door de computer te formatteren?
Dat kan niet, puur toeval. Wel vervelend. Je kunt kijken welke package de driverinstaller probeert te installeren, en die vervolgens downloaden van http://packages.ubuntu.com/ .

Installeren gaat dan via dubbelklikken.