Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] help scherm in open office komt steeds naar voren  (gelezen 818 keer)

[opgelost] help scherm in open office komt steeds naar voren
« Gepost op: 2010/03/01, 00:57:15 »
Hallo,

Als ik een document open met open office writer, krijg ik na korte tijd, 30 seconden of zo, een help scherm naar voren. Als je dat sluit komt ie meteen weer terug. Vaak helpt het om dit te verplaatsen naar een 2e werkblad, maar soms wordt er dan weer een nieuw help scherm geopend. Ik open nu maar tekstbestanden met Abi word.

Vandaag om andere redenen mijn laptop maar eens opnieuw met 9.10 geinstalleerd, maar mijn /home partitie laten staan. Ik dacht ben ik van dat probleem mooi af. Maar helaas dus. Zou er in mijn /home directory een foute config file voor OO staan? Hier snap ik niks van..
In Calc kan ik niet herinneren dat ik er ooit last van heb gehad, maar gebruik ik ook veel minder. Impress even geprobeerd, maar gebruikte ik nog nooit, geen probleem tot nu toe met help schermen.

groet,

Gerrit-Jan

« Laatst bewerkt op: 2010/03/01, 21:12:26 door warmbakkertje »

Re: help scherm in open office komt steeds naar voren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/01, 04:28:43 »
Om een heel lange zoektocht kort te maken: als je nog niks getweakt hebt aan je OpenOffice, kun je best de boel weer op standaard zetten.
Dat doe je het gemakkelijkst zo: Ga via Locaties naar je Persoonlijke map, klik op "Beeld" en vink aan "Verborgen bestanden weergeven". Scroll vervolgens naar de map ".openoffice.org" (met een puntje ervoor) en verwijder deze. Sluit je bestandsbeheerder en open OpenOffice.org Tekstverwerker. Als het probleem zich dan nog voordoet, roep je maar.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: [opgelost] help scherm in open office komt steeds naar voren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/01, 21:13:21 »
Dank je wel Prosper!

Tot nu toe geen problemen meer.

groet,

Gerrit-Jan