Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe vind ik de passphrase v/d versleutelde home partitie? (ik kan nog inloggen)  (gelezen 934 keer)

Offline kramer65

• Lid
Hallo,

Ik heb tijdens de installatie voor de optie gekozen mijn home partitie te versleutelen. Toen ik voor het eerst inlogde kreeg ik een schermpje waarin iets stond over de "passphrase" die ik ergens moest opschrijven oid. Ik geloof dat ik het schermpje heb weggeklikt (niet zo slim), en nu vraag ik me af of ik die passphrase (hoe zeg je dat in 't Nederlands?) nog ergens vandaan kan halen?

Ik kan nog inloggen, dus ik dacht dat ik hem dan nog wel ergens vandaan zou kunnen toveren. Heeft iemand enig idee waar en hoe?

Offline siegi

• Lid
Start de terminal op.
toepassing > hulpmiddelen > terminal venster

Voer het commando ecryptfs-unwrap-passphrase uit.
Vervolgens zal hij vragen naar je wachtwoord, typ dit gewoon, (je ziet geen sterretjes verschijnen).

Offline kramer65

• Lid
Dat is echt in 1 woord TOP! Dankjewel!

Ik heb nu iig een soort van reeks van 32 letters en cijfers die neem ik aan de geheime passphrase zijn. Dus wanneer ik nu een enorme crash in Ubuntu veroorzaak kan ik met die reeks mijn home partitie weer bekijken toch?
En zonder die passphrase of mijn huidige Ubuntu wachtwoord kan men nu dus ook die home partitie niet bekijken toch?

Heel erg bedankt iig!

Offline siegi

• Lid
Ik heb nu iig een soort van reeks van 32 letters en cijfers die neem ik aan de geheime passphrase zijn. Dus wanneer ik nu een enorme crash in Ubuntu veroorzaak kan ik met die reeks mijn home partitie weer bekijken toch?
En zonder die passphrase of mijn huidige Ubuntu wachtwoord kan men nu dus ook die home partitie niet bekijken toch?
Klopt helemaal. :)