Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instellingen 'Energiebeheer' worden niet toegepast  (gelezen 3315 keer)

588555773

• Gast
Instellingen 'Energiebeheer' worden niet toegepast
« Gepost op: 2010/02/25, 15:41:51 »

Hallo,

ik heb Ubuntu 9.10 op mijn notebook, heel fijn en makkelijk alleen doen mijn instellingen bij Systeem -> Voorkeuren -> Energiebeheer het niet. Ik heb het wel ingesteld (bijvoorbeeld dat het beeldscherm niet op zwart komt) maar toch moet ik om de 5 minuuten mijn muis bewegen tijdens een film o.i.d.
Kan iemand me hiermee helpen?

Mvg

Offline Willy4

• Lid
Re: Instellingen 'Energiebeheer' worden niet toegepast
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/25, 16:09:40 »
Ik denk dat je je schermbeveiliging uit of op een wat langere tussentijd moet zetten. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/25, 16:31:34 »

Nee, sorry dit staat allemaal goed ingesteld... bij 'beeldscherm op zwart zetten na' heb ik ik 'nooit' staan, maar hij blijf op het zwarte scherm komen na 5 minuten.

Mvg

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/25, 21:30:56 »
Ik heb dit zelfde probleem al eens eerder aangekaart op dit forum maar heb toen geen oplossing gekregen , helaas.
Ik zal dit topic in de gaten houden en hoop voor je ( en ook een beetje voor mezelf natuurlijk  =D) dat er nu wel een oplossing komt.
Ik heb zelf wel een soort verbetering voor elkaar gekregen , schermbeveiliging heb ik op 2 uur gezet en bij energie beheer scherm op zwart op 1 uur . Het probleem is er nog wel maar het scherm gaat niet meer na 5 minuten op zwart , het duurt nu veel langer.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/25, 21:45:48 »
Sommige spelers hebben daar een eigen instelling voor (VLC bijvoorbeeld).
Zet deze dan ook uit.
Het kan ook nog een hardware screen-saver zijn, die je in de BIOS kunt instellen (Sommige Toshiba's dacht ik).
Heb je dat al gecontroleerd?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/25, 21:49:23 »
Heb je toevallig bij;
Systeem-Voorkeuren-Opstart Toepassingen
Energiebeheer en/of Schermbeveiliging (met name Schermbeveiliging)
uitgevinkt staan? Zoja; werken de energiebeheer instellingen
die je gedaan hebt, niet naar behoren.

Is mij in mijn opruimwoede weleens overkomen, gaat de monitor op zwart ondanks
keuze; nooit. Stond dus de schermbeveiling uitgevinkt bij de opstart toepassingen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/26, 03:48:41 »
Heb je toevallig bij;
Systeem-Voorkeuren-Opstart Toepassingen
Energiebeheer en/of Schermbeveiliging (met name Schermbeveiliging)
uitgevinkt staan? Zoja; werken de energiebeheer instellingen
die je gedaan hebt, niet naar behoren.

Is mij in mijn opruimwoede weleens overkomen, gaat de monitor op zwart ondanks
keuze; nooit. Stond dus de schermbeveiling uitgevinkt bij de opstart toepassingen.

Groeten Gerrit

Gerrit, dank U hartelijk  :D

Ik heb schermbeveiliging afgevinkt en nu doet hij het inderdaad zoals ik wil, het lag dus (lijkt mij?) aan de instelling bij Systeem -> Voorkeuren -> Schermbeveiliging i.p.v. energiebeheer zoals ik eerder dacht. Misschien een tip voor janneman63?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/27, 19:16:13 »
helaas helpt het bij mij niet , het is zelfs weer terug bij het oude  ???
na 5 minuten scherm op zwart.
Het is niet erg , niet eens vervelend want ik kijk geen films op m'n pc , maar wel raar.

Offline Inge

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/06, 12:28:38 »
Ook hier steeds het beeldscherm op zwart. Alles wat hier boven staat geprobeerd maar niets helpt. Ik heb zelfs de screensaver aangezet na 5 minuten, dus eerder dan wanneer hij op zwart gaat, maar zelfs die gaat niet aan en enige tijd later gaat hij gewoon op zwart. Iemand inmiddels al suggesties om het op te lossen??

Groetjes, Inge

« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/06, 16:05:08 »
Bij mij is het opgelost , na een nieuwe installatie is het weg .
Misschien een beetje drastische oplossing voor je , ik moest wel want hij wilde niet meer opstarten  XD

Offline Inge

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/06, 17:28:16 »
Dat is inderdaad erg drastisch.
Heb je toen ook een nieuwe cd gebrand? We hebben nl dit weekend een laptop geinstalleerd en die geeft hetzelfde probleem.

Groetjes, Inge

« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/07, 16:29:01 »
Ja , ik heb een nieuwe cd gebrand maar dar was meer omdat ik mijn pc een beetje op gekalfaterd heb met een nieuwe processor en nu de 64 bits uitvoering gebruik.
Het opnieuw installeren kost maar  een half uurtje , je moet alleen alles wat je wil bewaren ergens opslaan.

m.v.g.

Jan

Offline Inge

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/08, 15:39:39 »
Nou het probleem is opgelost. Niet door opnieuw te installeren.
Voor een laatste keer keek ik nog een keer alles door en bleek bij opstarttoepassingen, schermbeveiling uitgevinkt te staan. Toen ik dat weer inschakelde en herstartte viel het scherm niet meer uit.
Vraag me niet waarom het uitgevinkt was, of het was nooit aangevinkt of ik heb er per ongeluk op geklikt bij de zoekacties, ik zal het niet weten. Maar gelukkig valt het scherm nu niet meer uit.

Groetjes, Inge

« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/08, 22:44:50 »
gelukkig maar dat het voor je opgelost is  ;)