Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ontwerpwedstrijd Lucid Lynx Poster en Flyers  (gelezen 19693 keer)

Offline Luuk58

• Lid
Re: Ontwerpwedstrijd Lucid Lynx Poster en Flyers
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/27, 16:30:51 »
Ik heb ook weer iets uit de kast getrokken. :)
Mooi, een beetje in de stijl van de Ubuntu-nl website (toch?).

Ik heb ook weer iets geprobeerd =D
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten#Luuk58

edit: vorige concepten weggehaald, staan nu niet meer als afbeeldingen maar als links.

edit2: ik vind trouwens nog steeds dat "Ubuntu 10.04 Releaseparty" beter staat dan "Ubuntu 2010 Releaseparty"...
(ook omdat die laatste niet goed op mijn poster past en daarom moet worden omgedraaid :))
« Laatst bewerkt op: 2010/02/27, 16:36:31 door Luuk58 »

« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/27, 16:58:33 »
Kijk, zo met die kleinere tekst vind ik het een stuk mooier geworden. :)

Ik heb in de voorwaarden trouwens het e.e.a. aangepast. Wat tekst geschrapt, minder steekwoorden. Posters die niet aan de voorwaarden voldoen die worden bij de verkiezing niet meegenomen. Het kan best, kijk maar eens naar de posters van de vorige releaseparty, daar staat nog veel meer tekst op! Toch zijn er een paar pareltjes gemaakt.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/27, 22:20:28 »
Wat dingen aangepast en toegevoegd om aan de nieuwe eisen te voldoen.

Ik kan maar geen goede plaats en uiterlijk bedenken om die steekwoorden te plaatsen..., iemand suggesties?

« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/28, 01:03:49 »
Ik heb wel een tip:

Citaat
Ubuntu is een makkelijk en veilig besturingssysteem voor uw computer. Ubuntu is vernieuwend, maar werkt ook op oudere computers bijzonder snel.

Dankzij de veilige basis van Linux heeft u geen anti-virus, anti-spyware en andere veiligheidsprogramma's meer nodig. En Ubuntu is ook nog eens geheel gratis.

Wilt u Ubuntu leren kennen? kom dan naar de Releaseparty. Daar vindt u lezingen, workshops, demo's, games, support, hulp bij installatie en nog veel meer.

Een zinnetje erbij, en je hebt alle keywords op de poster. ;)

edit: hoge resolutie logo van de hcc staat nu ook op de wiki.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/28, 12:43:34 »
Een zinnetje erbij, en je hebt alle keywords op de poster. ;)
edit: hoge resolutie logo van de hcc staat nu ook op de wiki.
Bedankt :)
Voldoet mijn poster nu aan de eisen?

« Reactie #30 Gepost op: 2010/03/01, 13:07:53 »
Volgens mij kan het ermee door. ;)  Misschien dat het sponsoroppervlak wat aan de kleine kant is, maar of het voldoet aan de voorwaarden zou je moeten nameten (er komen waarschijnlijk meer sponsoren dan bij de vorige parties, vandaar dat er vrij veel ruimte voor is gereserveerd).

« Reactie #31 Gepost op: 2010/03/01, 13:10:27 »
De stemprocedure is enigszins aangepast. Als er minder dan 7 ontwerpers een ontwerp hebben ingeleverd dan kiezen de sponsoren direct het winnende ontwerp. Zijn er 7 of meer ontwerpers die een ontwerp inleveren dan gaat het stemmen met een tweetraps procedure waarbij de sponsoren de drie finalisten kiezen, en de community het winnende ontwerp.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #32 Gepost op: 2010/03/02, 14:50:24 »
Ik heb ook even mijn poster veranderd zodat deze aan de eisen voldoet. Ook maar meteen omgezet naar Scribus i.p.v. Gimp

Als het maar bij 3 designers blijft, dan hebben we 100% kans op een prijs...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #33 Gepost op: 2010/03/02, 23:35:24 »
Ik heb een poster op de conceptpagina neergezet, althans dat dacht ik. maar hij is in de bijlagen terechtgekomen  XD

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten?action=AttachFile

En dan is het deze poster: Lucid poster2

Eens komt de tijd dat ik er wel 1 op de Wiki krijg en nog zichtbaar ook, misschien bij de volgende LTS ofzo  :P
« Laatst bewerkt op: 2010/03/02, 23:42:13 door siaman »
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

« Reactie #34 Gepost op: 2010/03/03, 09:50:11 »
Mooi werk Siaman!

Op de één of andere manier heb je het voor elkaar om alle informatie heel duidelijk op de poster te zetten. Wat ik me afvraag, heb je al geprobeerd om de teksten, letters, die half op de gele achtergrond staan, en half op de donkerbruine achtergrond staan  te voorzien van een dunne zwarte, of donkerbruine (achtergrondkleur) omleining? Dan denk ik dat deze teksten nog beter leesbaar zullen zijn.

Het concept is hier te zien:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten

p.s. ik heb het plaatje iets verkleind zodat ook mensen met een minder hoge resolutie het goed kunnen bekijken.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #35 Gepost op: 2010/03/03, 10:50:56 »
@siaman,

Goede poster, niet te druk en bevat toch alle informatie. Ook de layout is duidelijk en je weet meteen welke informatie belangrijk is. Lettertype ziet er ook goed uit. Is dit een standaard Ubuntu lettertype, of heb je deze apart geïnstalleerd?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #36 Gepost op: 2010/03/03, 12:22:43 »
De tekst kon erin door de tip van Thomas om een regel toe te voegen met de steekwoorden.

Het lettertype is BPReplay, lijkt een beetje op het standaard Ubuntu-Title. Verschil is dat BPReplay met hoofdletters werkt en je meer keuze hebt.
Hier gratis te downloaden: http://www.dafont.com/bpreplay.font

Andere lettertype is DroidSans.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/03/03, 12:37:14 »
Siaman, een verfrissende, moderne, uitdagende, duidelijke poster, het spreekt mij erg aan.
Mooi gedaan.

gr

« Reactie #38 Gepost op: 2010/03/03, 15:36:07 »
Mooi, maar er zit een taalfoutje in.

"antivirus, spyware en andere veiligheidsprogramma's" moet zijn:
antivirus-, antispyware- en andere veiligheidsprogramma's

Gegroet

« Reactie #39 Gepost op: 2010/03/03, 16:23:38 »
Mooi, maar er zit een taalfoutje in.
Thx. voor de tip! Dit stond verkeerd in de aangeleverde tekst op de wiki. Inmiddels is dit aangepast. We zullen dit ook in de posters die uiteindelijk gedrukt gaan worden aanpassen.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2010/03/03, 18:32:55 »
Ik heb een poster op de conceptpagina neergezet, althans dat dacht ik. maar hij is in de bijlagen terechtgekomen  XD

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten?action=AttachFile

En dan is het deze poster: Lucid poster2

Eens komt de tijd dat ik er wel 1 op de Wiki krijg en nog zichtbaar ook, misschien bij de volgende LTS ofzo  :P
STOPDETIJD. Die wedstrijd is heul nergens voor nodig. Dit wordt em gewoon O0

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #41 Gepost op: 2010/03/05, 15:18:46 »
Vandaag weer een nieuwe kandidaad en zeker een kanshebber: Kalilah
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten#Kalilah

Documentatie Terminal

« Reactie #42 Gepost op: 2010/03/05, 17:35:23 »
Zeker een bijzondere poster!

Ik heb inmiddels het goede voorbeeld gegeven ;) en ook de flyer bij mijn ontwerp gezet.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #43 Gepost op: 2010/03/08, 21:20:14 »
Zeker een bijzondere poster!

Ik heb inmiddels het goede voorbeeld gegeven ;) en ook de flyer bij mijn ontwerp gezet.

Goed voorbeeld doet volgen:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten#Flyer

Wie volgt?

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #44 Gepost op: 2010/03/08, 22:16:34 »

Documentatie Terminal

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #45 Gepost op: 2010/03/09, 22:44:37 »
Ik heb er nu ook een flyer opgezet die ook zichtbaar is op de conceptenpagina  =D

Opmaak is een afgeleide van de poster, voor wat betreft de achtergrond en het sponsorblok.
De rest is wel anders, zoals de kleuren, lettertype ed. Het is allemaal wat lichter.
Op de achterkant heb ik voor de duidelijkheid een regel toegevoegd aan de zijkant: wat is ubuntu? Is overigens wel weer weg te halen.

Edit: Link geplaatst
« Laatst bewerkt op: 2010/03/10, 08:18:06 door siaman »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #46 Gepost op: 2010/03/10, 00:05:41 »
Ik heb er nu ook een flyer opgezet die ook zichtbaar is op de conceptenpagina  =D

Opmaak is een afgeleide van de poster, voor wat betreft de achtergrond en het sponsorblok.
De rest is wel anders, zoals de kleuren, lettertype ed. Het is allemaal wat lichter.
Op de achterkant heb ik voor de duidelijkheid een regel toegevoegd aan de zijkant: wat is ubuntu? Is overigens wel weer weg te halen.

Ik vind de kleuren combinatie van de Poster mooier dan die van de Flyer. Waarom gebruik je niet dezelfde kleuren combinatie, die vond ik bij de poster juist zo geslaagd.

De informatie staat wederom goed en duidelijk gestructureerd. De Plaats en Datum vallen goed op. De extra regel aan de zijkant ziet er goed uit, dat maakt de achterkant wat minder saai, vooral omdat het een grote lap tekst is. Goede zet!

Nog 5 dagen te gaan tot de stemming, doe je best allemaal en maakt er nog wat moois van!

Documentatie Terminal

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #47 Gepost op: 2010/03/10, 08:37:05 »

Ik vind de kleuren combinatie van de Poster mooier dan die van de Flyer. Waarom gebruik je niet dezelfde kleuren combinatie, die vond ik bij de poster juist zo geslaagd.

Was eerst ook de bedoeling, maar ik heb het veranderd om zo ook een andere mogelijke kleurencombinatie te laten zien.
Het is echter zo weer te veranderen als men de orginele kleurencombinatie mooier vindt.

Ik vindt trouwens de flyer van jou erg mooi in die nieuwe Ubuntukleuren, en die paarse vorm onder de balk. Misschien kun je dat ook toepassen op de achterkant en dan die extra regel erin.
Het ziet er mooi strak uit en rustig uit.

Iemand trouwens enig idee wat het lettertype van het nieuwe ubuntu-logo is?

Edit: Op het engelse forum stond als font wat er in de buurt kwam: Sone. Helaas een commercieel font en dus niet vrij om te gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/10, 10:16:36 door siaman »

« Reactie #48 Gepost op: 2010/03/10, 11:25:30 »
Ik heb er nu ook een flyer opgezet die ook zichtbaar is op de conceptenpagina  =D
Het is gelukt! :D

Mooi weer. Ik vind trouwens de bruin-geel combinatie ook mooier.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #49 Gepost op: 2010/03/10, 23:14:23 »
Ik heb mijn poster vervangen door een nieuwe versie die bij de stijl van de Flyer past.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/LucidDrukwerk/Concepten#Ronnie

Documentatie Terminal