Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis werkt niet naar behoren  (gelezen 1502 keer)

Offline Mark81

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Muis werkt niet naar behoren
« Gepost op: 2010/02/24, 14:07:50 »
Nou, na een bijna 2 maanden zonder Ubuntu gezeten te hebben doordat ik mijn draadloos USB adapter niet aan de praat kreeg, is het me dan eindelijk gelukt. Alleen, nu doet de muis nogal vreemd. Hij werkt, ik kan meestal gewoon klikken, maar soms ook niet. Bijvoorbeeld, het sluiten van een terminal lukt soms wel, maar meestal niet. Open ik google chrome vanuit het menu zelf dan werkt de muis naar behoren, maar open ik google chrome vanuit de snelkoppeling op het paneel, dan werkt de muis weer niet.

Heel vreemd iig. Het gaat om een draadloze Logitech muis. Herkent iemand dit probleem en zou iemand een oplossing weten???
Dank alvast...

Offline Progger

• Lid
Re: Muis werkt niet naar behoren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/24, 14:14:21 »
Pillen misschien bijna leeg?

Citaat
Bijvoorbeeld, het sluiten van een terminal lukt soms wel, maar meestal niet

En je kan voor een terminal te sluiten ook gewoon Ctrl+D indrukken of exit typen en op enter drukken.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Mark81

• Lid
Re: Muis werkt niet naar behoren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/24, 14:16:13 »
In windows werkt hij perfect en ik heb trouwens laatst nog de batterijen vervangen. Daar ligt het probleem niet. En ik ken de shortcuts, alt+f4, ctrl+d, noem ze maar op. Maar, dat is niet altijd even fijn. Ik wil gewoon graag met mijn muis kunnen werken. Bijvoorbeeld tekst selecteren en dergelijke...