Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games vanaf CD inladen in Wine  (gelezen 1216 keer)

Offline force317

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Games vanaf CD inladen in Wine
« Gepost op: 2010/02/23, 18:39:56 »
Moet je na installatie van Wine in Ubuntu/Linux Mint nog iets extra doen om het mogelijk te maken een game CD of game DVD in Wine HQ in te laden ? 
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Games vanaf CD inladen in Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 18:40:31 »
Wine HQ? Dat is de website van Wine ???

Offline force317

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/23, 18:42:58 »
Ik bedoel natuurlijk het wine programma.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/23, 19:07:15 »
Je wilt de inhoud van een cd of dvd gebruiken in een Windows-programma dat draait in Wine?

Offline schwarzproductions

• Lid
    • Open Bron Blog
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/23, 19:10:31 »
Ja dat lukt normaal direct na de installatie van Wine, ik heb er toch nog nooit problemen mee gehad. (kan wel zijn dat je via Configure Wine even je cd/dvd reader moet aanduiden, dat weet ik niet meer zeker)

Offline MKe

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/23, 19:40:04 »
Klopt, je moet in Wine bij de stations een letter aanmaken voor je /media/cdrom0. Hierna doet hij het prima, alleen heeft wine moeite met het verwisselen van cd's, bijvoorbeeld als een installatie 2 cd's nodig heeft. Hiervoor zijn wel commando's, maar die weet ik niet uit mijn hoofd.