Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Partitie mount error  (gelezen 1374 keer)

Offline yozdje

• Lid
[opgelost] Partitie mount error
« Gepost op: 2010/02/23, 17:59:22 »
Ik heb op /dev/sda7 een partitie voor mijn VirtualBox schijven. Als ik die mount (klik op Places bovenin en dan op de map VirtualBox), dan krijg ik onderstaande error:

http://img229.imageshack.us/img229/8972/screenshotdx.png

(Unable to mount VirtualBox. DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Message did not receive a reply (timeout by message bus).)

Als ik vervolgens een 'df -h' uitvoer:

joost@orly:~$ df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda5              21G   11G  9.2G  53% /
udev                  881M  288K  880M   1% /dev
none                  881M  436K  880M   1% /dev/shm
none                  881M  304K  880M   1% /var/run
none                  881M     0  881M   0% /var/lock
none                  881M     0  881M   0% /lib/init/rw
/dev/sda7              26G  6.5G   18G  27% /media/VirtualBox

Dan zie ik dat de partitie wél gemount is. Ik kan hem ook benaderen. Wat is hier aan de hand?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/13, 17:42:58 door yozdje »

Offline vanadium

• Lid
Re: Partitie mount error
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 19:58:28 »
Dit zou een bug kunnen zijn in het systeem: je klikt de partitie, krijgt een foutmelding, maar de partitie blijkt dan toch wel aangekoppeld. In afwachting van een betere suggestie moet je misschien de foutmelding negeren tot die fout ooit hersteld raakt.

Offline yozdje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/24, 01:29:46 »

Offline yozdje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/24, 15:29:59 »
Het is trouwens niet echt een optie om de bug te negeren. Op zich wel wanneer ik een "lokale" (/dev/sdaX) partitie probeer te mounten, maar zojuist plugde ik mijn externe usb HD in m'n laptop en nu krijg ik dezelfde errors. Wanneer ik een "df -h" uitvoer, zie ik dat slechts 3 van de 5 partities op mijn externe HD zijn gemount... Bij "Places" bovenin kan ik bovendien de partities niet meer aanklikken. Heeft verder niemand deze problemen ooit gehad?

Ik kan me overigens niet herinneren iets aan mijn systeem veranderd te hebben  :'( .

Offline yozdje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/13, 17:42:45 »
Ik heb vorige week geupgrade naar 10.4 en de bug is verdwenen. Mounten van (externe) partities gaat weer perfect :) .