Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid problemen ubuntu 9.10  (gelezen 707 keer)

Offline jodyd

• Lid
geluid problemen ubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/02/23, 09:55:36 »
Hallo, sinds een paar weken heb ik Ubuntu 9.10 geinstalleerd, en ik ben zeer onder de indruk. wat mij betreft kan windows de deur uit! Ubuntu draait uitstekend op mijn medion laptopje, maar na zonneschijn komt regen, sinds 2 weken heb ik geen geluid meer. het is geen hardware probleem, als ik opstart met een live cd van ubuntu doet alles het gewoon, ik hoopte een herinstallatieachtig iets te kunnen doen met de cd, maar hoe dat dan moet weet ik nog niet. Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Graag jullie advies, met vriendelijke groet Jody

Offline DJJo

• Lid
Re: geluid problemen ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 17:12:51 »
waar staan je geluisd instellingen op?
gebruik je om af te spellen?

Offline jodyd

• Lid
Re: geluid problemen ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/26, 08:43:50 »
na de eerste installatie van ubuntu 9.10 en wat noodzakelijke updates werkte alles, ook het geluid. ik kon video's afspelen, cd's, youtube filmpjes etc. perfect dus. "Ineens" had ik geen geluid meer. Ik neem aan dat ikzelf iets gedaan heb, maar wat kan ik niet terughalen. gebruik ik de livecd, dan doet geluid het gewoon weer bij filmpjes etc. Ik heb wat terminalopdrachtjes uitgevoerd die anderen met geludsproblemen aangeraden kregen, en daardor weet ik dat mijn geluidskaart ineens niet meer gezien wordt door het systeem. No soundcard found, krijg ik van de terminal te horen. Hoe kan ik de soundcad weer zichtbaar maken, installeren oid? hoop dat iemand hier iets weet? vriendelijke groet, Jody