Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] CD verzameling beheren  (gelezen 2548 keer)

[OPGELOST] CD verzameling beheren
« Gepost op: 2010/02/22, 09:12:32 »
Dag allen,

weet iemand een goed programma om mijn CD-verzameling te beheren? Ik wil simpelweg een CD in de CDROM-drive kunnen stoppen en via internet databases als CDDB etc. de CD kunnen scannen zodat ik artiest, titel, jaartal en de tracks op de CD in een lijst krijg zonder dat allemaal te hoeven intypen. Ik heb Tellico al geprobeerd maar de enige optie die ik nodig heb is grijs en dus niet te selecteren... ??? (qua programma lijkt me dit overigens prima dus als iemand weet hoe je in Tellico dat CD scannen werkend krijgt ben ik ook blij)

Vast dank voor het meedenken

Groet, Gijs
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 21:56:50 door GijsKoedam »

Offline jnom

• Lid
Re: CD verzameling beheren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/22, 11:36:55 »
Hoe ik Tellico gebruik:

Start Tellico doe de CD in de CD drive en kies "Importeer". Vervolgens: Bestand>Importeer audio CD data. Dan import opties selecteren, hierbij heb ik aangevinkt ยจ append to current collection" en "data lezen van CD"  maar je  kan uiteraard de optie kiezen die jezelf wilt gebruiken. De verdere keuzes spreken hoop ik voor zichzelf. Voor CD inhoud en albumhoes wordt gebruik gemaakt van CDDB maar je kunt ook zelf hoes en titels toevoegen of een andere database doorzoeken. Hier zul je met enig uitproberen zelf wel achterkomen.

Succes en vriendelijke groet, Johan.

Re: [OPGELOST] CD verzameling beheren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/23, 21:57:42 »
Johan,

is gelukt met jouw aanwijzingen. Bedankt!

Groet, Gijs