Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MKV-bestanden spelen niet af  (gelezen 2626 keer)

Offline WimJager

• Lid
    • Mijn Foto's
MKV-bestanden spelen niet af
« Gepost op: 2010/02/21, 12:35:51 »
Hallo,

Ik heb problemen bij het afspelen van MKV bestanden, zowel met VLC Media player als met Totem.
Ik gebruik Ubuntu 9.10 x64, en heb alle codec gerelateerde pakketten gedownload (w64codecs, ubuntu-restricted-extras)

Iemand enig idee hoe ik de MKV bestanden af kan spelen? In VLC krijg ik wel audio, maar geen beeld.
De PC is wel krachtig genoeg: CPU=3Ghz en de videokaart is een Ati Hd4850

Alvast bedankt!

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: MKV-bestanden spelen niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 12:41:38 »
Hallo,

Ik heb problemen bij het afspelen van MKV bestanden, zowel met VLC Media player als met Totem.
Ik gebruik Ubuntu 9.10 x64, en heb alle codec gerelateerde pakketten gedownload (w64codecs, ubuntu-restricted-extras)

Iemand enig idee hoe ik de MKV bestanden af kan spelen? In VLC krijg ik wel audio, maar geen beeld.
De PC is wel krachtig genoeg: CPU=3Ghz en de videokaart is een Ati Hd4850

Alvast bedankt!

MPlayer geprobeerd?
En heb je de laatste drivers voor je videokaart geinstalleerd? Je kan hier een progje genaamd Envy voor gebruiken (in synaptic zoeken naar envyng-gtk)
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 13:46:30 »
Voor wat totem betreft: open via de terminal eens "gstreamer-properties". Op de video-tab zie je een "test" knop. Als je die indrukt, zie je een klein testschermpje verschijnen met kleuren en een ruisvenstertje. Zie je dit niet, dan zijn de instellingen niet goed. Probeer dan andere opties onder "Plugin" en "Device" die wel werken.

Offline WimJager

• Lid
    • Mijn Foto's
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/21, 15:56:00 »
Bedankt voor de mogelijkheden, maar ik denk dat het niet aan de hardware/afspeelmechanisme ligt.
Wanneer ik bijvoorbeeld een Divx avi afspeel, zijn er geen problemen. Ook wanneer ik DVDs afspeel, wil dit zonder problemen in zowel totem als VLC als mplayer. Ik vermoed dus dat ik een MKV gedownload heb met een codec die er niet voor Linux is (of in ieder geval niet voor de x64 versie van Ubuntu)

Toch bedankt voor de hulp, het betreft toch maar een paar MKV's die het niet doen, voor de rest wil alles wel.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/21, 16:54:44 »
Dan is het inderdaad wellicht de codec, hoewel ik dan zou verwachten dat je een foutmelding krijgt daarover.