Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Nieuwe externe harde schijf --> Opstartprobleem  (gelezen 917 keer)

Offline BaukeP

• Lid
OPGELOST Nieuwe externe harde schijf --> Opstartprobleem
« Gepost op: 2010/02/19, 23:15:34 »
Hallo,

Ik heb een nieuwe HDD 1TB gekocht en aan m'n laptop gehangen. Geformatteerd als ntfs ( 1 partitie) en hij werkt prima. Maar ........................
als ik opnieuw opstart, blijft de pc hangen, met een knipperende cursor, vlak voor er normaal het Grub2 menu komt.
Als ik dan de kabel (USB) uit de pc haal, dan start de boel weer door en kom ik in het grub menu en werkt de zaak als vanouds.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Alvast bedankt

Bauke (Ubuntu 9.10; Dell XPS 16)
« Laatst bewerkt op: 2010/03/01, 20:55:30 door BaukeP »

Offline softbart

• Lid
Re: Nieuwe externe harde schijf --> Opstartprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/20, 10:37:45 »
Wanneer in de bootvolgorde de usb als nr1 staat dan wordt dit uitgevoerd.
Echter de usb boot niet. Dus de usb er uit of de HHD als nr1 zetten.
De keus is aan jou. Of je maakt de keuze tijdens het opstarten met F12 (of welke van toepassing)

groet,

Theo

Offline BaukeP

• Lid
Re: Nieuwe externe harde schijf --> Opstartprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/01, 20:47:37 »
Theo,

Bedankt!

De schijf heeft een E-Sata poort en na het aansluiten met een nieuwe E-Sata kabel is het probleem ook verdwenen en de snelheid verdriedubbeld!
« Laatst bewerkt op: 2010/03/01, 20:55:11 door BaukeP »