Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [vanzelf opgelost] Firefox oververhit mijn laptop na update???  (gelezen 1786 keer)

Offline Els

  • Lid
Ubuntu 9.10: na de Firefoxupdate van vandaag, na het herstarten van Firefox, liep ineens de temperatuur van de CPU op tot 55 graden (normaal 41-42). De CPU-load was steeds zo'n 80 à 90%. Na het afsluiten van Firefox was de temperatuur binnen een minuut weer normaal, maar zodra ik hem opstart vliegt het weer omhoog...
Heeft iemand anders hier ook last van?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/18, 23:27:20 door Els »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/18, 22:45:34 »
ik gebruik FF al een tijdje niet meer vanwege de hoge CPU load, en die kan idd zorgen voor een temperatuur stijging.

zorg zowiezo voor een schone heatsink en fan op je cpu, en de rest van je kast ook stofvrij maken inclusief de fan van de voeding, die zorgt in de meeste kasten voor de warmte afvoer.

probeer ook eens chromium, die is aanzienlijk lichter mbt de CPU load, en werkt nog sneller ook :)

Offline ivo

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/18, 22:50:33 »
ik gebruik FF al een tijdje niet meer vanwege de hoge CPU load, en die kan idd zorgen voor een temperatuur stijging.

zorg zowiezo voor een schone heatsink en fan op je cpu, en de rest van je kast ook stofvrij maken inclusief de fan van de voeding, die zorgt in de meeste kasten voor de warmte afvoer.

probeer ook eens chromium, die is aanzienlijk lichter mbt de CPU load, en werkt nog sneller ook :)

+1   v.w.b. chromium-browser
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/18, 22:53:40 »
Niet zo eenvoudig bij een laptop. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Els

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/18, 22:54:20 »
Ik weet wel dat Firefox normaal al een hogere CPU-load heeft, maar heb het nu over een opvallende toename na de update van vandaag.

Citaat
probeer ook eens chromium, die is aanzienlijk lichter mbt de CPU load, en werkt nog sneller ook

Ik heb hier 6 browsers, en nog een stuk of vier in XP in VirtualBox ;) en ze zijn inderdaad allemaal sneller dan Firefox, maar sommige addons kan ik moeilijk missen. Zit nu maar in Opera te werken, 2e beste voorlopig.
Chromium vind ik er niet uitzien, sorry.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/18, 23:02:25 »
laptop, overheen gelezen  :-[


maar dan nog geld mijn advies, zorgen voor een schone pc vwb stof.

kijk FF is al lang niet meer de lichte browser die het ooit was en sleept steeds meer mee,,
dit kost rekenkracht en vertaald zich 1 op 1 in cpu load, en wie weet wat in de laatste update toegevoegd is ;)


en vwb het uiterlijk van chromium., je kan hem leuke thema's meegeven en hem er wel goed uit laten zien ;)

lees de diverse topic's op dit forum er maar eens op na en probeer eens wat uit,
persoonlijk vind ik hem juist beter dan opera,, die imo er minder uitziet en minder bied, maar dat is mijn mening niets meer niets minder :)

Offline Els

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/18, 23:09:11 »
Hmm... het lijkt minder te worden. Zit terug in Firefox en CPU-load en temp weer ongeveer normaal (voor Firefox dan ;)). Het gebeurde tenminste zo'n 5x achter elkaar dat de temperatuur omhoog vloog zodra ik het opende... Vreemd, hij moest misschien eerst nog even iets verwerken ivm die update... ???

chris. bedankt voor het browseradvies. Ik probeer geregeld andere browsers uit en kom tot nog toe altijd weer terug bij Firefox. Dat is geen kwestie van vastgeroest zijn maar FF heeft gewoon de meeste dingen die ik echt nodig heb.

Offline ivo

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/18, 23:12:46 »
Ik weet wel dat Firefox normaal al een hogere CPU-load heeft, maar heb het nu over een opvallende toename na de update van vandaag.

Citaat
probeer ook eens chromium, die is aanzienlijk lichter mbt de CPU load, en werkt nog sneller ook

Ik heb hier 6 browsers, en nog een stuk of vier in XP in VirtualBox ;) en ze zijn inderdaad allemaal sneller dan Firefox, maar sommige addons kan ik moeilijk missen. Zit nu maar in Opera te werken, 2e beste voorlopig.
Chromium vind ik er niet uitzien, sorry.

"niet uitzien" ?

Onder "Customize and control Chromium" (= steeksleutel rechtsboven) --> Options  --> Personal stuff --> get themes  kun  je een ander thema installeren.
Je kunt daar klikken op "Themes by google" en kiezen voor "brushed".
Deze vind ik persoonlijk bijzonder fraai.



There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/18, 23:13:39 »
tuurlijk smaken verschillen, en dat is maar goed ook :)

en idd FF was ook lange tijd mijn favo browser maar ik ben er achter gekomen dat de meeste ad-ons ik eigenlijk niet nodig had, al dacht ik lang van wel ;)

en zeker mbt ad-ons des te meer je toevoegd des te zwaarder word de browser, neem dat zeker mee in je beslissing dingen toe te voegen ;)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/18, 23:17:34 »
@ivo,

idd ik heb zelf bv het midnight thema geinstalleerd :


Offline Els

  • Lid
Re: Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/18, 23:24:48 »
@chris.
Weet ik, heb er nu 9 waarvan 5 of 6 onmisbaar. Vind ik nog meevallen ;)

@ivo,
Bedankt, ik heb nu minimal gevonden, da's beter :)

Offline Tom

  • Lid
Re: [vanzelf opgelost] Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/18, 23:31:31 »
5 of 6 onmisbaar , gooi dan die andere drie weg scheelt echt. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Els

  • Lid
Re: [vanzelf opgelost] Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/18, 23:36:22 »
gooi dan die andere drie weg scheelt echt. :D
Okee :) Alternatieven gezocht voor FireFTP en Sage (NoScript staat al standaard uitgeschakeld dus telt niet mee neem ik aan).

Offline Drummies

  • Lid
Re: [vanzelf opgelost] Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/19, 09:42:25 »
In deze tests worden een aantal browser vergeleken

Citaat van:  Author: SeanParsons
Recently I decided to make a screencast comparing some of the more popular browsers that are currently available for Linux: Firefox, Epiphany, Konqueror, Opera, and Google-Chrome. Included is the screencast posted with the new HTML 5 video tag, a video download option, and for those that prefer reading, a short synopsis of the scenario.

http://thelinuxbox.org/news.php?2010/02/16/comparing-browsers-on-linux.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Els

  • Lid
Re: [vanzelf opgelost] Firefox oververhit mijn laptop na update???
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/19, 12:16:01 »
Dank je wel, ik zal het onthouden voor als ik een andere browser wil gaan gebruiken ;)