Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: keyboard doet raar  (gelezen 1275 keer)

Offline sandero

• Lid
keyboard doet raar
« Gepost op: 2010/02/17, 14:25:07 »
halleu,
Ik heb een klein probleempje met m'n keyboard op m'n laptop waarop ik Linux Ubuntu 9.10 op heb geinstalleerd.
Als ik bijv. het alfabet typ krijg ik dit: abcdef123, terwijl ik gewoon abcdefghi etc... wil hebben.
Ik heb geen flauw idee hoe het komt, want eerst deed ie t wel gwoon, maar opeens begon het toetsenbord zo raar te doen.
Ik heb linux geinstalleerd op een Medion Laptop.
Ik ging vervolgens naar de keyboard instellingen, waarbij er geen medion keyboard layout ofzo staat, hij stond nu in ieder geval op Generic 10.5 of zoiets dergelijks.
Ik ben nog echt een noob met linux, en ik kom er niet uit, ik had dit probleem eerder ook, en toen had ik geen flauw idee hoe ik dit moest oplossen dus had ik maar linux opnieuw geinstalleerd :p maar dat is nu dus niet zo praktisch want ik heb er ook nog wat bestanden etc. opstaan die ik niet kwijtwil.
Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik dit probleem kan verhelpen?
iig bij voorbaat dank.

Offline Lexaldo

• Lid
Re: keyboard doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/17, 14:48:19 »
Systeem->Voorkeuren->Toetsenbord->indelingen

Kies voor VS internationaal (met dode toetsen) of staan daar andere vermeld?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/17, 14:51:40 door Lexaldo »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/17, 14:49:49 »
Wat dacht je van gewoon numlock uitzetten? Op sommige laptops is het keypad gedeeld met andere toetsen. Waarschijnlijk staan er nummertjes op sommige toetsen (het lijkt me sterk dat je dat nog niet hebt ontdekt).

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/17, 14:57:51 »
Je kunt ook proberen om hem in toetsenbord terug te zetten naar standaardinstellingen.

Offline sandero

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/17, 15:19:06 »
oke oke ik op m'n slimst, het komt iid door die num lock xD helemaal niet aan gedacht :p
btj dom van mezelf xD maar ik heb de laptop pas net, maar oke dikke faal van mezelf
topic is dus solved