Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox OSE - Map Gedeeld - waar staat de map?  (gelezen 818 keer)

VirtualBox OSE - Map Gedeeld - waar staat de map?
« Gepost op: 2010/02/12, 12:47:03 »
Op mijn huidige Ubuntu, heb ik met gebruik van VirtualBox OSE, nog 2 andere systemen erop geinstalleerd.

Dat zijn de systemen: WinXP en Ubuntu 8.10

De gedeelde mappen kan ik wel onder XP vinden, maar onder Ubuntu weet ik niet waar ik het moet zoeken.

Zowel onder Netwerk, als onder Samba en PySamba, is het hoofdsysteem niet te vinden.
Laat staan de map.

DOe ik iets verkeerd?

Re: VirtualBox OSE - Map Gedeeld - waar staat de map?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/12, 16:07:12 »
Ik denk dat je niet iets verkeerd doet. Ga van Het hoofdmenu naar Locaties, open je Persoonlijke map nu opent Nautilus, druk de volgende toetsen in CTRL+H, nu zie je de verborgenbestanden/mappen deze hebben een puntje ervoor scroll naar beneden daar staat de map .VirtualBox , open deze, hier zal je map staan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline MataS

• Lid
Re: VirtualBox OSE - Map Gedeeld - waar staat de map?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/12, 17:03:40 »
Ik denk dat TS de gedeelde map in de ubuntu ín virtualbox wil zien.
Instructies daarvoor staan hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VirtualBox#GedeeldeFolders
Je moet hiervoor wel de Guest Additions geïnstalleerd hebben