Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat doe ik fout????  (gelezen 1208 keer)

Offline vip_frits

• Lid
Wat doe ik fout????
« Gepost op: 2010/02/11, 17:29:37 »
Hoi,

sinds kort gebruik ik ubuntu wat me eigenlijk nog steeds super bevalt maar nu probeer ik dus een programma te vinden waarmee ik een website kan bouwen...
ik ben al veel topics afgegaan ik kwam tegen drupal? joomla, BlueFish..
maaar hoe installeer je die programma nadat je em heb gedownload?? het komt in een zip bestand, maar in windows was het uitpakken op install klikken en klaar maar ik kom er hier maar niet uit wat toch zwaar irritant is!.....
dus om een lange vraag kort te maken hoe installeer je programma;s en wat is het beste programma volgens jullie om een website mee te bouwen??....

Re: Wat doe ik fout????
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/11, 17:35:24 »
Drupal en Joomla zijn pakketten die je op de FTP-ruimte van de website moet neerzetten. Daarna configureer en gebruik je de pakketten vanaf het internet.

Offline vip_frits

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/11, 17:45:22 »
wat bedoel je met ftp-ruimte?? bestaat er niet een programma net zoals frontpage? dat je het gewoon netjes installeert maar dan op ubuntu vervolgens lekker daar mee aan de slag gaat??...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/11, 18:26:34 »
bestaat er niet een programma net zoals frontpage?
Kompozer, dat houdt zich beter aan de standaard dan FrontPage !
Het zit in de repositories, en is met synaptic gewoon te installeren.

De FTP ruimte, is de ruimte die je provider beschikbaar heeft voor je, en waar je met FTP files kunt uploaden e.d.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline vip_frits

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/11, 18:50:06 »
ron thanx voor je reactie ik heb nu kompozer geïnstalleerd via softwarecentrum...maar ik vind hem veels te simpel en het ziet er zo ¨goedkoop¨ uit...zijn er misschien ook andere programma's die ik zo van het softwarecentrum af kan halen??....

« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/11, 18:52:33 »
wat bedoel je met ftp-ruimte?? bestaat er niet een programma net zoals frontpage? dat je het gewoon netjes installeert maar dan op ubuntu vervolgens lekker daar mee aan de slag gaat??...
Zo moet je GEEN websites maken. Zo werden websites gemaakt in de jaren negentig, maar dat is tegenwoordig achterhaald. Waarom? Alles is statisch. Als je iets op alle pagina's wilt neerzetten, moet je alle pagina's bewerken. Als je het uiterlijk wilt veranderen, moet je alle pagina's aanpassen. Tegenwoordig werken we met dynamische websites die worden opgebouwd met dynamische code. Dit forum is daar een goed voorbeeld van. Denk je dat elk forumbericht door een persoon handmatig met een programma als Frontpage wordt aangemaakt? Nee, dat gebeurt volledig automatisch met een database. Zo werken pakketten als Joomla en Drupal ook. Je koopt een hostingpakket met een domeinnaam, je plaatst Joomla/Drupal op de webruimte en je website is binnen een paar seconden de lucht in. Met een paar klikken kun je content plaatsen in de vorm van tekst of beeld, je kunt extra thema's installeren voor je website, en ga zo maar door.

Kortom, stap af van het amateuristische en moeilijke knoeiwerk en maak het jezelf gemakkelijk. http://www.joomla.org/about-joomla.html

« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/11, 18:52:45 »
ron thanx voor je reactie ik heb nu kompozer geïnstalleerd via softwarecentrum...maar ik vind hem veels te simpel en het ziet er zo ¨goedkoop¨ uit...zijn er misschien ook andere programma's die ik zo van het softwarecentrum af kan halen??....
Lees bovenstaande reactie.

Offline vip_frits

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/11, 19:01:47 »
hmm....dus nadat je het domeinnaam al heb...kan je online via de domein met dit proggie aan de gang....
mij werd dus gezegd via de software bouw je een website vervolgens uploaden naar het domein en klaar....

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/11, 19:04:51 »
zijn er misschien ook andere programma's die ik zo van het softwarecentrum af kan halen??....
Zat, zoek maar eens op HTML, dan kom je b.v. ook Bluefish tegen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/11, 19:12:58 »
hmm....dus nadat je het domeinnaam al heb...kan je online via de domein met dit proggie aan de gang....
mij werd dus gezegd via de software bouw je een website vervolgens uploaden naar het domein en klaar....
Klopt, maar dan wel 10 jaar terug. Werken via een CMS als Joomla is veel gemakkelijker en sneller dan alles met de hand aanmaken.