Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel 2.6.28-18 zet ventilator aan?  (gelezen 409 keer)

Offline renehasekamp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Kernel 2.6.28-18 zet ventilator aan?
« Gepost op: 2010/02/09, 10:44:55 »
Hallo,

Onlangs was er bij Ubuntu 9.04 een update van linux kernel 2.6.28-17 naar linux kernel 2.6.28-18.
Wanneer ik nu opstart onder die nieuwe kernel, gaat de ventilator van mijn laptopje vrijwel onmiddellijk aan, en blijft continu aan tot ik mijn computer weer afsluit.

Wanneer ik onder de vorige kernel (2.6.28-17) opstart gaat de ventilator slechts af en toe aan ("als het nodig is" zou ik zeggen).

Ik gebruik Jaunty (9.04) Netbook Remix op een Asus eee 701, geïnstalleerd op een SD kaartje.
Dit werkt sinds april vorig jaar meer dan voortreffelijk, dus s.v.p. geen flauwe opmerkingen over deze minimale configuratie.

Hebben meer mensen dit verschijnsel en heeft iemand een idee wat de oorzaak is?
Een oplossing is natuurlijk gewoon 28-17 blijven gebruiken, maar ja, zo'n nieuwe kernel wordt natuurlijk niet voor niets uitgebracht.

Groeten,
Rene.

Offline Tom

• Lid
    • Wanda´s Blog Linux Xubuntu. ♥
  • Steunpunt: Nee
Re: Kernel 2.6.28-18 zet ventilator aan?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/09, 11:10:49 »
Er is een program startupmanager heet dat geloof ik dan kunt U daar aanzetten dat hij opstart met de 17 kernel.
Staat in synaptic , en dan laat U gewoon de nieuwe kernel links liggen.
U vind de startupmanager dan bij Systeem - Beheer.
En bij weer een nieuwe kernel update probeert u het gewoon weer eens en als die wel goed gaat smijt U die andere er af.
Een nieuwe kernel update is niet altijd een verbetering voor de spezies van Uw PC hardware combinatie etc.
Op mijn Jaunty werk ik ook nog gewoon met de 17 de andere gebruik ik ook niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/09, 11:22:32 door Wanda »
2 x Xuby 14.04.5 Lts 64 bits stand alone. 2 x Xuby 16.04.3 Lts 64 bits stand alone. ♥
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren