Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lezen en schrijven tegelijk door 2 verschillende toepassingen (pipes mogelijk?)  (gelezen 863 keer)

Offline marrrriej

  • Lid
Hoi,

Ik lees de coordinaten van een touchscreen uit aan de hand van picocom. (in een shell script)

picocom -b 9600 .... | tee $file_touch
De coordinaten worden weggeschreven in $file_touch.

In het andere script lees ik de coordinaten uit. Echter bevat dit bestand extra informatie waardoor ik de benodigde informatie (de coordinaten) eruit filter en deze wegschrijf naar een ander bestand.

Als ik vervolgens weer coordinaten geef (door te tikken op het touchscreen) worden deze gegevens niet meer opgeslagen in $file_touch.

Komt dit doordat ik al eerder een leesactie heb uitgevoerd?

Hoe is dit op te lossen? Is er misschien een mogelijkheid met pipes of iets dergelijks?

Alvast bedankt.

« Laatst bewerkt op: 2010/02/04, 08:33:48 door marrrriej »

Offline vanadium

  • Lid
Tee schrijft zowel naar je bestand als naar standaard output. Met nog een bijkomend pipe teken kan je die standaard output derhalve verder verwerken.

picocom -b 9600 .... | tee $file_touch | <verdereverwerking>

Verder is het natuurlijk zo, dat het bestand $file_touch standaard telkens overschreven wordt van zodra het commando opnieuw wordt uitgevoerd. Met de -a optie kan je de informatie telkens laten toevoegen.

Offline marrrriej

  • Lid
Hoi,

Bedankt. Ik zal even het een en ander proberen.

Maar wat bij mij het geval is dat het picocom commando maar 1 keer wordt aangeroepen. Dit draait de gehele tijd op de achtergrond.

Het is gemaakt voor een test. Als een testmedewerker de test uitvoert gebeurt er het volgende:

1. De test start op
2. het script met picocom wordt opgestart
3. De medewerker tikt op de linker bovenhoek
4. Het bestand wordt uitgelezen en verwerkt.
5. De medewerker wordt gevraagd om de rechterbovenhoek aan te tikken.
6. Het bestand wordt opnieuw uitgelezen voor de nieuwe coordinaten...
... en dit verder voor alle hoeken plus het midden.

het probleem waar ik tegen aanloop is dat ik bij het uitlezen van het bestand na de rechterbovenhoek dezelfde coordinaten krijg als bij de linkerhoek. Dit doordat picocom de resultaten niet meer wegschrijft naar het aangewezen bestand.

Op wat voor manier is het handigste om na elke keer aantikken de gegevens uit te lezen maar kan picocom nog wel de gegevens wegschrijven naar hetzelfde bestand?