Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: applicatie starten op ander werkblad  (gelezen 637 keer)

Offline awmoeder

• Lid
applicatie starten op ander werkblad
« Gepost op: 2010/02/02, 20:44:36 »
hej iedereen,

dit is mijn eerste post hier. Ik heb afgelopen weekend ubuntu geinstalleerd en daar direct Compiz bij met virtualbox. Ik sta echt versteld van van de mooie grafische weergave.

echter heb ik twee opmerkingen/vragen

1) Hoe kan ik een applicatie opstarten op bv het derde werkblad. Ik zou graag bij het booten mijn virtuele XP booten. Maar niet op het eerste werkblad, maar op het derde.

2) Bestaat er een plugin ofzoiets dat voorkomt dat Virtualbox in Seamless mode gek begint te doen wanneer een geen venster open is of dat er een venster gemaximaliseerd is?

grtz..

Offline awmoeder

• Lid
Re: applicatie starten op ander werkblad
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/04, 17:11:21 »
Niemand die me hier mee kan helpen?

ik heb trouwens nog een vraagje: Wanneer ik meerdere desktop achtergronden wil, schakel ik uit dat naulitus de desktop tekent.
Nu zijn plotseling mijn iconen op m'n bureaublad ook verdwenen. Hoe kan ik dit oplossen?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: applicatie starten op ander werkblad
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/04, 18:46:23 »
Dit topic is mij vorige keer denk ik helemaal ontschoten.

1. Als je de compiz stetting manager niet noet geinstalleerd hebt, doe dat eerst even Het pakket heet compizconfig-settings-manager
Ga naar Systeem -> Voorkeuren -> Compizconfig instellingen beheerder
Ga onderaan naar "Plaats Venster" -> Tabblad "Fixed window placement" en dan onder "Window with fixed viewport" kies je voor "nieuw"
en vul daar het volgende in

2. Niet dat ik weet

3. Nautilus tekent ook de bureaublad iconen. Geen idee hoe dit op te lossen is
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal