Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: assembly  (gelezen 813 keer)

Offline xellos

• Lid
  • Steunpunt: Nee
assembly
« Gepost op: 2010/02/02, 19:34:58 »
ik probeer de syscall alarm met asm uit dit is mijn code
section .text
global _start
_start:

mov eax, 27
mov ebx, 1
int 0x80

mov eax, 1
mov ebx, 0
int 0x80

maar waarom hoor ik als ik het progie draai geen piepje?
kan iemand mij helpen

Offline peter5

• Lid
Re: assembly
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/02, 20:30:06 »
ik probeer de syscall alarm met asm uit dit is mijn code
section .text
global _start
_start:

mov eax, 27
mov ebx, 1
int 0x80

mov eax, 1
mov ebx, 0
int 0x80

maar waarom hoor ik als ik het progie draai geen piepje?
kan iemand mij helpen
Ik had hetzelfde probleem gehad met Assembly alleen ik doe er niet zo heel veel mee ;)

Zo heb ik het opgelost:

Ik had in het terminalvenster het programma alsamixer gedraaid en daar in de sectie "beep" het volume omhoog gedaan, omdat hij helemaal dicht stond.

Verder kan ik het nu niet testen, want ik zit op mijn laptop met Chrome OS, sorry. In iedergeval veel succes  ^-^!

Groetjes,

Peter Willemsen
« Laatst bewerkt op: 2010/02/02, 20:32:16 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline Mossie

• Lid
Re: assembly
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/03, 08:24:01 »
Ik denk dat het toch eens handig is om op de manpage van alarm te kijken http://www.manpagez.com/man/3/alarm/. Hier zie je dat alarm iets heel anders is dan een piepje.

Om een piepje te krijgen moet je een '\a' afdrukken naar stdout. Dit kan je doen mbv de write system call.