Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe hinstaleer ik keepassx in ubuntu 9? (geen internet verbinding)  (gelezen 3433 keer)

Offline bert3456

• Lid
hoe hinstaleer ik keepassx in ubuntu 9?
het programmaatje zit niet in het software pakket, en
heb geen internet verbinding.
heb het programmaatje gedownload via een andere computer en op de computer waar het geinstaleerd moet
worden uigepakt in de map,

/home/ubuntu/Downloads/linux programmaas/keepassx-0.4.1   

heb het geprobeerd met de volgend twee commandoos   

manier 1
sudo apt-get install keepassx  (zie resultaat)

ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get install keepassx
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
E: Couldn't find package keepassx
ubuntu@ubuntu:~$

manier 2
/Downloads/linux programmaas/keepassx-0.4.1 sudo apt-get install keepassx (zie resultaat

ubuntu@ubuntu:~$ /Downloads/linux programmaas/keepassx-0.4.1 sudo apt-get install keepassx
bash: /Downloads/linux: No such file or directory
ubuntu@ubuntu:~$

Offline ivo

• Lid
Re: hoe hinstaleer ik keepassx in ubuntu 9? (geen internet verbinding)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/02, 16:05:55 »
Hoe het het bestand dat je hebt gedownload.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/02, 20:49:39 »
Als het bestand dat je hebt gedownload = keepassx_0.4.1-1_i386.deb

sudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.deb

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/02, 21:07:10 »

Erop dubbelklikken is ook voldoende ;)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/02, 21:12:54 »

Erop dubbelklikken is ook voldoende ;)

Dat gaat niet in de terminal. Althans, je kan er dan wel op dubbelklikken maar dan gaat er niks installeren hoor.
En aangezien bert3456 al in de terminal bezig was............

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/03, 15:10:05 »
heb het bestand  keepassx_0.4.1-1_i386.deb gedownload.
En dubbel klikken zou inderdaad voldoende moeten zijn maar er gaat wat fout.
ik krijg de volgende melding tijdens de installatie procedure,
Fout: Aan de volgende benodigdheid kon niet voldaan worden: libqt4-xml (>= 4:4.5.2)

ook via de teminal geprobeerd
sudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.deb   (resultaat)

dpkg: fout bij afhandelen van keepassx_0.4.1-1_i386.deb (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 keepassx_0.4.1-1_i386.deb
bert@laptop:~$ sudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.debsudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.deb

heb bestand  keepassx_0.4.1-1_i386.deb staat in de map downloads

Heb het ook nog op mijn laptop geprobeerd keepassx verwijderd en daarna op nieuw
geprobeerd te installeren met het gedownloade bestand met de zelfde fout melding tijdens de instalatie,
dus het programmatje maar weer via een link in dit forum geinstaleerd, helaas nog geen keepassx op mijn computer zonder internet .

« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 15:41:11 door bert3456 »

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/03, 15:43:56 »

heb het bestand  keepassx_0.4.1-1_i386.deb gedownload.
En dubbel klikken zou inderdaad voldoende moeten zijn maar er gaat wat fout.
ik krijg de volgende melding tijdens de installatie procedure,
Fout: Aan de volgende benodigdheid kon niet voldaan worden: libqt4-xml (>= 4:4.5.2)

ook via de teminal geprobeerd
sudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.deb   (resultaat)

dpkg: fout bij afhandelen van keepassx_0.4.1-1_i386.deb (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 keepassx_0.4.1-1_i386.deb
bert@laptop:~$ sudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.debsudo dpkg -i keepassx_0.4.1-1_i386.deb

heb bestand  keepassx_0.4.1-1_i386.deb staat in de map downloads

Heb het ook nog op mijn laptop geprobeerd keepassx verwijderd en daarna op nieuw
geprobeerd te installeren met het gedownloade bestand met de zelfde fout melding tijdens de instalatie,
dus het programmatje maar weer via een link in dit forum geinstaleerd, helaas nog geen keepassx op mijn computer zonder internet .

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/03, 15:51:58 »
Zoals het programma aangeeft, heeft het gedeelde bibliotheken van een ander programma nodig. Deze zul je eerste moeten installeren, voordat je keepassx kunt instelleren.

Begin alvast eens met deze drie pakketten (in volgorde zoals ze hier staan). Het kan zijn dat die pakketten ook een andere bibliotheken nodig heeft, welke je dan ook handmatig zou moeten downloaden. (Dit is de rede dat de pakketbeheerders zijn uitgevonden, die regelen dat automatisch)
http://packages.ubuntu.com/karmic/libqtcore4
http://packages.ubuntu.com/karmic/libqt4-xml
http://packages.ubuntu.com/karmic/libqtgui4
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/03, 17:01:37 »
ronnie

ubuntu 9.10
voglens de melding die ik kreeg tijdens de installatie van deze drie pakketten ,waren deze paketten al op de computer aanwezig.
toch na de installatie van deze 3 door jou genoemde pakketten nog eens geprobeerd om keepassx te installeren
maar zonder resultaat.
zou het komen omdat ik een windows 2000 plaat als bureau blad heb?

« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/03, 17:16:42 »
ronnie

ubuntu 9.10
voglens de melding die ik kreeg tijdens de installatie van deze drie pakketten ,waren deze paketten al op de computer aanwezig.
toch na de installatie van deze 3 door jou genoemde pakketten nog eens geprobeerd om keepassx te installeren
maar zonder resultaat.
zou het komen omdat ik een windows 2000 plaat als bureau blad heb?
Wat nu als je alt+f2 indrukt, "keepassx" intypt en op enter drukt?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/03, 18:04:48 »
Kun je even de uitkomst van het volgende commando hier op het forum posten tussen [code][/code]
apt-cache policy libqt4-xml
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/04, 11:03:02 »
alt +f2   melding niet in staat locatie file ///home/bert/keepassx   weer te geven ,
fout home/bert keepassx bestaat niet.
opmerking het bestand keepassx staat in de map downloads.

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/04, 11:05:05 »
uit komst commando  apt-cache policy libqt4-xml

bert@laptop:~$ apt-cache policy libqt4-xml
libqt4-xml:
  Geïnstalleerd: 4.5.3really4.5.2-0ubuntu1
  Kandidaat: 4.5.3really4.5.2-0ubuntu1
  Versietabel:
 *** 4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 0
        500 http://nl.archive.ubuntu.com karmic/main Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
bert@laptop:~$

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/04, 11:09:46 »
OK, libqt4-xml is goed geïnstalleerd en zo te zien is de versie goed genoeg. Ik heb het vermoeden dat je de verkeerde versie van keepassx gedownload hebt.

Download deze eens:
http://packages.ubuntu.com/karmic/keepassx

Documentatie Terminal

« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/04, 14:07:59 »
opmerking het bestand keepassx staat in de map downloads.
En daar gaat het om. Je probeert steeds opdrachten uit te voeren op een plek waar het benodigde bestand niet staat.
Als je een terminal opent, kom je normaal gesproken in je home-map terecht (voor jou kennelijk: /home/bert/). Je moet dan eerst met cd naar de juiste map voor je acties op de in die map staande bestanden kunt uitvoeren. Voor Alt+F2 geldt iets vergelijkbaars.

Citaat van: Ronnie
Download deze eens:
http://packages.ubuntu.com/karmic/keepassx
Is dat niet dezelfde? Maar inderdaad, het kan geen kwaad die (nog eens) op te halen. Vergeet niet het oude exemplaar eerst te verwijderen uit je downloads-map of een andere naam te geven.

Probeer dan nog eens of dubbelklikken op dat bestand nu wel werkt. Of voer met keepassx_0.4.1-1_i386.deb in /home/bert/downloads de volgende opdrachten uit in een terminal:

cd downloads

Edit: Heet die map echt downloads en niet Downloads? Denk eraan dat Linux case sensitive is...
« Laatst bewerkt op: 2010/02/04, 14:10:28 door grizzler »

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/04, 14:41:51 »
heb het andere bestand gedownload het is iets groter
keepassx_0.4.1-1_i386.deb 924,7 kb
keepassx_0.4.1-1_i386.deb 922,3 kb
voor de rest zie ik in de naam geen verschil, maar het zou kunnen dat het werkt want ik kreeg op mijn laptop geen fout melding, wel de melding dat het programmaatje in het software pakket aanwezig is, dat klopt omdat ik keepassx al  eerder had geïnstalleerd via een link in dit forum.
zal vanavond proberen het programmaatje te installeren op mijn computer zonder internetverbinding
« Laatst bewerkt op: 2010/02/04, 14:53:04 door bert3456 »

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/04, 14:52:02 »
wat de opmerking van grizler betreft,
het juiste pad aanhouden!
van linux commando's weet ik eigenlijk niks
heb vroeger wel met dos gewerkt dat ging ook met cd, ik zou daar wat tijd aan moeten besteden.

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/05, 10:47:10 »
installatie keepassx mislukt bij computer zonder internet verbinding.

De volgende melding bij de installatie,

Niet alle vereiste bestanden konden  worden gedownload.

Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/n/nas/libaudio2_1.9.2-1_i386.deb Kon 'nl.archive.ubuntu.com' niet vinden
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/libm/libmng/libmng1_1.0.9-1build1_i386.deb Kon 'nl.archive.ubuntu.com' niet vinden
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/q/qt4-x11/libqtcore4_4.5.3really4.5.2-0ubuntu1_i386.deb Kon 'nl.archive.ubuntu.com' niet vinden
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/q/qt4-x11/libqt4-xml_4.5.3really4.5.2-0ubuntu1_i386.deb Kon 'nl.archive.ubuntu.com' niet vinden
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/q/qt4-x11/libqtgui4_4.5.3really4.5.2-0ubuntu1_i386.deb Kon 'nl.archive.ubuntu.com' niet vinden

Heb het ook nog op mijn laptop geprobeerd (met uitgeschakelde internet verbinding) via het software instalatie pakket .maar dat lukte ook niet zonder inter net verbinding.

ja wat zal ik zeggen schijnbaar heb je een internet verbinding nodig om keepassx te installeren

Heb het prorammatje truecrypt wel kunnen installeren buiten het software pakket om .(en zonder internet verbinding)

bedankt voor alle aanwijzigingen die ik gekregen heb.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/05, 11:33:11 »

ja wat zal ik zeggen schijnbaar heb je een internet verbinding nodig om keepassx te installeren

Je hebt geen internet verbinding nodig om iets te kunnen installeren.
Die heb je alleen nodig om de te installeren bestanden te kunnen downloaden.

Als je ze op een PC die wel een internet verbinding heeft download, kun je bijvoorbeeld via een USB stickie overzetten en dan de installatie uitvoeren.

« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/05, 12:50:38 »
Er is toch nog iets anders gaande, want er wordt weer om - onder meer - libqt4-xml gevraagd, terwijl eerder uit een apt-cache opdracht is gebleken dat de juiste versie daarvan al aanwezig is. Bizar.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #20 Gepost op: 2010/02/05, 13:14:16 »
Er is toch nog iets anders gaande, want er wordt weer om - onder meer - libqt4-xml gevraagd, terwijl eerder uit een apt-cache opdracht is gebleken dat de juiste versie daarvan al aanwezig is. Bizar.

Dit is inderdaad heel vreemd, heb het nog nooit eerder gezien.

bert3456, ik heb even een paar vragen om toch te kijken waar misschien het probleem ligt. Ook al ben je nu bezig met truecrypt, wil je toch vragen deze eve nte beantwoorden, zodat dit probleem misschien bij de bron aangepakt kan worden en een bug van gemaakt kan worden.

1. heb je een schone installatie van 9.10 of een upgrade vanuit 9.04 gedaan?
2. Heb je ooit een van de pakketten als ultimatix, ubuntu tweak gebruikt?
3. heb je al ooit internetverbinding gehad op die laptop?
4. zo ja, heb je toen programma's geïnstalleerd en zo ja welke (libqt4-xml zit namelijk niet bij een standaard installatie)

Documentatie Terminal

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/02/05, 16:14:49 »
het is een oud amd 2ghz systeem 512 mb pc 133 geheugen  met windows xp.
daar heb ik ook  ubuntu 9.10 desktop versie er op geinstaleerd op een aparte partie 6gb met ext 3 of zoiets en een swap van 1 gb
en een bootlader.
Omdat er verder geen internet verbinding is zijn er geen updates geïnstalleerd,
heb de versie 910 voor netbooks  op mijn  netbook staan flash schijfje 4 gb nog 800mb over en alle
updates zijn geïnstalleerd , heb geen nieuwe programma's geïnstalleerd in verband met de ruimte .behalve truecrypt en keepassx.
(van af een proef installatie op een usb stick op een flash schijfje geïnstalleerd compleet met boot lader op flash schijfje ,dus een echte installatie.)
heb keepassx weer van mijn laptop verwijderd om te kijken of het daar wel op lukte keepassx met het gedownloade bestand te installeren (met uitgeschakelde internet verbinding  lukte dat niet)wel met ingeschakelde internet verbinding.
Datt wisten jullie waarschijnlijk al wel! Heb ontdekt dat de database die met keepassx word aangemaakt ook met windows keepass is open te maken dus eigelijk is me probleem op gelost,dat wil zegen is was bang niet meer bij mijn wachtwoorden te kunnen als mijn laptop kapot is.
Maar eventuele ideeën  zijn welkom

« Laatst bewerkt op: 2010/02/05, 17:23:15 door bert3456 »

« Reactie #22 Gepost op: 2010/02/05, 19:25:39 »
Dus op die pc zonder internet is zowat niets geïnstalleerd? Dan is het sowieso vreemd dat dat librarybestand daar wel op staat. Zoals Ronnie al schrijft, is het geen onderdeel van de standaardinstallatie. Het kan eigenlijk alleen maar verschijnen als je iets anders installeert. Op mijn pc heeft alleen keepassx het nodig.

Een iets andere benadering. Wat voor resultaat geven de terminalopdrachten:

dpkg -l libqt*
ls -la /usr/lib/libQt*

op die pc?

Dat zijn overigens allemaal kleine letters L en geen cijfers in die opdrachten en de hoofdletter Q in de tweede opdracht mag geen kleine letter zijn.

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2010/02/06, 14:14:12 »
heb die opdracht  op mijn laptop uitgevoerd , omdat zoals ik al gezegd heb daar ook niet op lukte om keepasx te installeren .
heb dus eerst  keepassx van mijn laptop verwijderd , om vervolgens te proberen om het via het gedownloade bestand zonder internet verbinding opnieuw te installeren  dat lukt niet alhoewel alle updates geinstallerd zijn.
dus om te kijken of dat  eventueel de fout lag dat er geen updates op mijn thuis computer waren geinstalleerd .
Het zou kunnen dat het wat uitmaakt, dat er geen updates zijn geinstalleerd maar naar mijn ervaring heb je uiteindelijk toch een internet verbinding nodig om keepassx te installeren ,mijn lukt het in iedergeval niet.

Offline bert3456

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/02/06, 14:44:55 »
de  opdrachten uitgevoerd op mijn laptop

bert@laptop:~$ dpkg -l libqt*
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Inst/Cfg-files/Unpacked/Failed-cfg/Half-inst/trig-aWait/Trig-pend
|/ Err?=(none)/Reinst-required (Status,Err: uppercase=bad)
||/ Naam                      Versie                    Omschrijving
+++-=========================-=========================-==================================================================
un  libqt-perl                <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
un  libqt4-core               <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
ii  libqt4-dbus               4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 D-Bus module
ii  libqt4-designer           4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 designer module
un  libqt4-dev                <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
un  libqt4-gui                <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
ii  libqt4-network            4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 network module
ii  libqt4-opengl             4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 OpenGL module
ii  libqt4-phonon             4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Phonon multimedia framework for Qt 4
ii  libqt4-qt3support         4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 3 compatibility library for Qt 4
ii  libqt4-script             4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 script module
ii  libqt4-sql                4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 SQL module
ii  libqt4-sql-mysql          4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 MySQL database driver
un  libqt4-sql-odbc           <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
un  libqt4-sql-psql           <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
un  libqt4-sql-sqlite         <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
un  libqt4-sql-sqlite2        <geen>                    (geen beschrijving beschikbaar)
ii  libqt4-svg                4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 SVG module
ii  libqt4-webkit             4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 WebKit module
ii  libqt4-xml                4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 XML module
ii  libqtcore4                4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 core module
ii  libqtgui4                 4.5.3really4.5.2-0ubuntu1 Qt 4 GUI module
bert@laptop:~$ ls -la /usr/lib/libQt*
lrwxrwxrwx 1 root root       22 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQt3Support.so.4 -> libQt3Support.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       22 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQt3Support.so.4.5 -> libQt3Support.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  3038560 2009-10-14 23:37 /usr/lib/libQt3Support.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       21 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtCLucene.so.4 -> libQtCLucene.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       21 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtCLucene.so.4.5 -> libQtCLucene.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   973160 2009-10-14 23:33 /usr/lib/libQtCLucene.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       18 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtCore.so.4 -> libQtCore.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       18 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtCore.so.4.5 -> libQtCore.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  2296612 2009-10-14 23:33 /usr/lib/libQtCore.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       18 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDBus.so.4 -> libQtDBus.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       18 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDBus.so.4.5 -> libQtDBus.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   461448 2009-10-14 23:37 /usr/lib/libQtDBus.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       32 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDesignerComponents.so.4 -> libQtDesignerComponents.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       32 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDesignerComponents.so.4.5 -> libQtDesignerComponents.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  2807492 2009-10-14 23:37 /usr/lib/libQtDesignerComponents.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       22 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDesigner.so.4 -> libQtDesigner.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       22 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtDesigner.so.4.5 -> libQtDesigner.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  4293024 2009-10-14 23:37 /usr/lib/libQtDesigner.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtGui.so.4 -> libQtGui.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtGui.so.4.5 -> libQtGui.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root 10071604 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtGui.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       21 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtNetwork.so.4 -> libQtNetwork.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       21 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtNetwork.so.4.5 -> libQtNetwork.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  1134000 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtNetwork.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:34 /usr/lib/libQtOpenGL.so.4 -> libQtOpenGL.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:34 /usr/lib/libQtOpenGL.so.4.5 -> libQtOpenGL.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   568540 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtOpenGL.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtScript.so.4 -> libQtScript.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtScript.so.4.5 -> libQtScript.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root  1154016 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtScript.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtSql.so.4 -> libQtSql.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtSql.so.4.5 -> libQtSql.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   243644 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtSql.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtSvg.so.4 -> libQtSvg.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtSvg.so.4.5 -> libQtSvg.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   338864 2009-10-14 23:34 /usr/lib/libQtSvg.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:35 /usr/lib/libQtWebKit.so.4 -> libQtWebKit.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       20 2010-02-05 14:35 /usr/lib/libQtWebKit.so.4.5 -> libQtWebKit.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root 15460664 2009-10-14 23:36 /usr/lib/libQtWebKit.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtXml.so.4 -> libQtXml.so.4.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root       17 2010-02-05 14:33 /usr/lib/libQtXml.so.4.5 -> libQtXml.so.4.5.2
-rw-r--r-- 1 root root   272208 2009-10-14 23:36 /usr/lib/libQtXml.so.4.5.2
bert@laptop:~$