Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]9.10 start niet meer door?  (gelezen 575 keer)

[Opgelost]9.10 start niet meer door?
« Gepost op: 2010/02/02, 15:00:05 »
Sinds gisteren kom ik niet meer in het normale scherm met de werkbalk(ik heb er 1). Vanaf Grub tot en met het inlogscherm gaat het goed. Na het inloggen blijft mijn achtergrond van het inlogscherm staan met in de linker boven hoek een klein terminal venster. Als ik hier bijv. firefox intype krijg ik een klein venster in de linkerbovenhoek te zien met firefox. Dit venster ligt over het terminal venster en ik kan geen ander programma meer starten. Het beeld staat ook te trillen, het lijkt of er iets mis is met de nvidia driver, maar dat weet ik niet zeker. Is hier een oplossing voor of kan ik beter een herinstallatie overwegen? Dit is trouwens in 8.10 getypt, hier werkt alles normaal.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 10:41:48 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Opgelost]9.10 start niet meer door?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/03, 10:44:20 »
In het kleine terminalscherm de opdracht gegeven sudo apt-get install gnome-panel Hierna werd ook evolution geinstalleerd? Opnieuw opgestart en had ik weer het normale scherm.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.