Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Resolutie en Compiz *opgelost...*  (gelezen 1222 keer)

Offline coobster

• Lid
Resolutie en Compiz *opgelost...*
« Gepost op: 2010/01/30, 01:47:38 »
Hallo allemaal,

zoals ik in het off-topic gedeelte al stelde ben ik bezig om een eigen systeempje op te zetten. Een computertje waar voorheen vista op draaide wil ik met Ubuntu 9.10 laten draaien. Dit installeren is me goed gelukt, en nu is hij aan het updaten. Echter weet ik dat er veel meer mogelijk is voor mij, maar hierbij heb ik enige hulp nodig, ik heb namelijk totaal geen ervaring met de codes in een terminal of het uitgebreid installeren en configureren van een linux systeem... En zou het liefst de boel uitvoeren door gewoon te kunnen klikken ;) (de luie Coobster komt naar boven, aangezien ik gewoon geen tijd en zin heb alle pagina`s over de terminals door te lezen...alleen als het echt niet anders kan en niet TE moeilijk is ;) )

Dus ik strand op een paar probleempjes die ik zelf niet kan oplossen. Hieronder volgt het in stapjes:

1) Ik kan de resolutie van mijn beeldscherm niet aanpassen. (kampte ik met een vorig systeem ook al mee, echter heb nooit op kunnen lossen...) Momenteel staat hij op een resolutie van 800x600 maar er is geen makkelijke mogelijkheid voor mij om dit met een paar drukken op knoppen te veranderen, en zou dit graag wat groter maken... (dus de pictogrammen en rommel kleiner...:P)

2) Ik wil graag aan de slag met Compiz (heb ik eerder gezien, en gedaan met een maat van me..., maar snap er zelf nog niet veel van en kom er niet mee uit de startblokken...) Hoe kan ik dit goed installeren zodat ik er verder zelf mee aan de slag kan.