Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op Acer Aspire 5920G geeft soms rare kuren  (gelezen 611 keer)

Offline Lochii

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu op Acer Aspire 5920G geeft soms rare kuren
« Gepost op: 2010/01/26, 17:18:41 »
Hallo allemaal,

Ten eerste, wist ik niet in welk forum ik dit moest zetten, dus mocht het in het verkeerde forum staan, bij deze mijn excuses.

Ik ben een beginnend ubuntu gebruiker, ik ben van windows overgestapt omdat het me te veel gedoe geeft met vastlopen, instabiliteit enzovoort. Ook trekt het me wel een beetje dat het een uitdaging heeft, en het geheel extra ervaring kan betekenen voor later in het bedrijfsleven.

Ik heb enige tijd ubuntu op mijn PC gedraaid, maar aangezien ik af en toe nog wel eens een spelletje wil doen, houd ik daarop toch maar vast aan windows. Nu heb ik echter ubuntu op mijn laptop gezet, welke in voor mijn studie gebruik.
Mijn laptop is een Acer Aspire 5920G. Alles werkte eigenlijk meteen, zonder het installeren van drivers.

Maar nu heb ik echter soms rare kuren. Ik kan vaak lange tijd gewoon werken, zonder problemen.
De laatste tijd krijg ik echter steeds vvaker het probleem dat het net lijkt of programma's vast lopen.

Hier een voorbeeld zoals het nu net gebeurde:
Ik ben bezig met KDevelop, gewoon aan het typen. Dan switch ik naar mijn tweede bureaublad (waar filezilla open staat) om de desbetreffende bestanden te uploaden. Daarna switch ik terug naar KDevelop. De cursus waar te tekst verschijnt knippert nogsteeds, maar ik kan niets typen, de knoppen in het programma werken niet, kortom ik kan helemaal niets.
Als ik switch naar andere programma's doen deze het ook niet.
Wat ik tot nu toe gedaan heb is van alles proberen, maar uiteindelijk moet ik gewoon de laptop opnieuw opstarten om er voor te zorgen dat alles weer werkt.

Nu is dus mijn vraag, is dit een bug in ubuntu icm met hardware van mijn laptop? Of is dit een bug die KDevelop veroorzaakt? Of zou dit een instelling ergens zijn? Ik zou een ander programma kunnen gebruiken voor mijn scripting, dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Sommige knoppen werken trouwens in sommige vensters weer wel, heel erg raar. Als ik alt+f4 doe, dan kan ik bijvoorbeeld in het venster nergens klikken, maar als ik op enter druk wordt het geselecteerde item wel uitgevoerd.

Hopelijk kan iemand me verder werken, want aankomende week begint mijn nieuwe project voor school; en dan kan ik deze rare bug me eigenlijk niet veroorloven :(

Ik zal in de tussentijd proberen of het ook nog voorkomt als ik een ander programma gebruik.

Alvast mijn dank.

Groetjes
Erik

--- Edit ---
Nee hoor helaas, terwijl ik netbeans aan het installeren was gebeurde er weer exact hetzelfde..
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 17:51:38 door Lochii »

Offline Lochii

• Lid
Re: Ubuntu op Acer Aspire 5920G geeft soms rare kuren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/29, 14:51:35 »
Kick. Iemand idee├źn? :( Anders ben ik genoodzaakt om weer terug te gaan naar windows..

Offline Roc.am

• Lid
Re: Ubuntu op Acer Aspire 5920G geeft soms rare kuren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/29, 20:01:16 »
Ik weet het eerlij gezegd ook niet direct waar het aan ligt, je kunt eens een kijkje nemen op http://sites.google.com/site/computertip/
of je alle stappen hebt doorlopen die nodig zijn. Als ik in het forum neus kom ik geen problemen tegen voor de Acer Aspire 5920G waaruit ik concludeer dat ubuntu gewoon zou moeten werken. Als dat niet helpt is het misschien het beste de installatie nogmaals uit te voeren en gebruik te maken van http://wiki.ubuntu-nl.org/Installatie en vervolgens http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen.

welkom op het forum overigens...
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!