Beste mensen,
Uiteraard heb ik eerst uitgebreid op dit forum rond gesnuffeld of ik wat kon lezen over mijn probleem.
Ik lees veel dingen over dual boot problemen door de introductie van Grub2.
Helaas ben ik absoluut niet technisch, dus ik kan eigenlijk niets met de antwoorden die er gegeven worden.
Ik heb destijds met wubi installer Ubuntu 9.10 op mijn Windows XP systeem gezet. Nu wilde ik de machine upgraden door er Windows 7 op te zetten met een geheel schone installatie ( machine sneller maken ) maar het exe file om de cd op te starten werkt niet onder Ubuntu. Omdat de CD wel werkt op alle windows machines in huis, wilde ik de machine in Windows opstarten en vandaaruit de schone installatie te doen, om vervolgens Ubuntu opnieuw te installeren. Maar helaas krijg ik Windows XP niet meer opgestart omdat deze niet meer in het opstart menu verschijnt.
Wie kan mij in eenvoudige en voor mij begrijpelijke taal, zonder te verwijzen naar moeilijke documenten, uitleggen wat ik moet doen om Windows weer te kunnen opstarten, of onder Ubuntu 9.10 de windows installatie cd te kunnen opstarten.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jeroen