Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaat er programma om mails gesproken door te mailen?  (gelezen 769 keer)

Bestaat er programma om mails gesproken door te mailen?
« Gepost op: 2010/01/26, 07:17:50 »
Hallo,

een nonkel van mij heeft in Windows een programma gevonden waarmee je een mail in plaats van de typen, in kan spreken en doormailen. Bestaat zoiets ook in Ubuntu? Voor mensen die niet snel of blind kunnen typen is zoiets heel handig, alleen weet ik niet of Ubuntu dat heeft.

Hij heeft iets doorgemaild naar mij, alleen is dat voor Windows want als ik het download en dubbelklik gebeurt er niks. Is er een manier om .exe bestanden wel te laten werken in Ubuntu? Enkele jaren geleden was daar een programma voor, ik kan alleen niet meer op de naam komen. Het heeft nooit gewerkt bij mij maar diende wel om windowsbestanden te laten werken op Ubuntu.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Bestaat er programma om mails gesproken door te mailen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/26, 07:44:56 »
Hij heeft iets doorgemaild naar mij, alleen is dat voor Windows want als ik het download en dubbelklik gebeurt er niks. Is er een manier om .exe bestanden wel te laten werken in Ubuntu? Enkele jaren geleden was daar een programma voor, ik kan alleen niet meer op de naam komen. Het heeft nooit gewerkt bij mij maar diende wel om windowsbestanden te laten werken op Ubuntu.
In synaptic kun je wine 1.2 installeren.
Daarna kun je sommige MS-software gebruiken, maar de meeste programma's doen het hier ook niet mee.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 07:48:50 door Lexaldo »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/26, 07:54:02 »
Dat heb ik al gemerkt, in installeerde wine op den duur niet meer omdat het zoveel niet wou laten werken. Ik kan het straks nog wel eens proberen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/26, 13:25:58 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.