Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine  (gelezen 664 keer)

Offline SVW

• Lid
Wine
« Gepost op: 2010/01/25, 16:41:42 »
Ubuntu is een zeer compleet OS maar voor een ding heb ik toch nog wel windows nodig. Namelijk voor de pokerclients. Nu weet ik dat Pokerstart uitvoerbaar is onder Wine. Ik heb dit een jaar geleden geprobeerd. Wine werd goed geïnstalleerd evenals Pokerstars maar daarna liep het vast. Ik was niet in staat om toegang te krijgen tot de Pokerstars servers.
Nu ik wat distributie updates heb gehad wou ik weer eens een poging wagen om Wine te installeren, en ook aangezien ik weer wat meer tijd heb om te pokeren aangezien er niet meer aan een scriptie gewerkt hoef te worden :) .
De installatie van Wine verloopt echter niet vlekkeloos. Als ik Wine geïnstalleerd hebt dan zie ik nergens in mijn toepassingen menu de optie staan om Wine te selecteren. Ik kan dus niet de Windowsemulator toe passen.
Ik heb na dit euvel een paar keer geprobeerd om Wine opnieuw te installeren zowel via Synaptic als de terminal maar dit heeft weinig resultaat gehad. Voor zover ik weet staat Wine nu niet meer op mijn computer maar via de update manager zag ik laatst dat deze wel update aanbiedt voor Wine (voor lettertypes iig).
Welke stappen zou ik nu moeten nemen om allereerst Wine goed van mijn computer te verwijderen mocht het nog deels aanwezig zijn? En on Wine goed te installeren zodat ik het ook kan gebruiken?

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 17:17:54 »
Welke stappen zou ik nu moeten nemen om allereerst Wine goed van mijn computer te verwijderen mocht het nog deels aanwezig zijn? En on Wine goed te installeren zodat ik het ook kan gebruiken?
In synaptic wine comleet verwijderen.
Dan synaptic sluiten en in de terminal: sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremove
Daarna de map .wine (verborgen bestand in gebruikersmap) verwijderen.
Terug naar synaptic en klikken op status (linksonder), vervolgens resterende configuratie verwijderen (indien die er staat).

Volgens mij ben je er dan wel behoorlijk van af.  O0

Daarna de wine 1.2 installeren via synaptic.