Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) easey mp3 gain  (gelezen 1245 keer)

Offline Kazart

• Lid
(opgelost) easey mp3 gain
« Gepost op: 2010/01/25, 12:49:45 »
Ik heb een map op zelfde niveau gebracht (hoop ik toch)dit is wel mijn eerste keer dat ik gebruik maak van easey mp3 gain.Wat moet ik nu doen ? is mijn originele map nu aangepast met allemaal de zelfde klank niveau  ???mag ik dan verwijderen wat mp3 gain aangepast heeft? (afbeelding als voorbeeld)en de originele map behouden.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 14:07:23 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline vanadium

• Lid
Re: easey mp3 gain
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 13:02:11 »
mp3gain past de originele mp3 bestanden aan, op een omkeerbare wijze.

* er zijn twee manieren om replaygain toe te passen op mp3 bestanden 1) door het aanpassen van de audiodata: deze wijze is compatibel met elk apparaat dat mp3's kan lezen; 2) via replay gain tags. Dan moet de software in staaat zijn die tags te lezen, en bij het weergeven de nodige correctie te doen.
* Let erop dat je "album" replay gain doet: dan worden alle nummers van hetzelfde album op dezelfde wijze aangepast. "Stillere" en "luidere" passages blijven dan stiller/luider.
* Ik raad mp3gain absoluut af voor klassieke muziek. replaygain werkt goed voor pop/rock, en zorgt ervoor dat je, als je een mix afspeelt, een gelijkmatige volumesterkte behoudt. Het algoritme is ook ontwikkeld voor popmuziek. Een klassiek stuk, waar bijvoorbeeld enkel gedurende de laatste seconden een fortissimo is, zal door replaygain sterk overgecorrigeerd worden (tenzij je clip-preventie aanzet).

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/25, 13:18:35 »
Citaat
Want stel dat het niet goed is, dan heb je een probleem, want dan zijn de originele bestanden weg.
1) Je hebt een backup 2) Zo een vaart loopt het trouwens helemaal niet. Bij methode 1) herschrijft het programma een getalletje in elk van de frames, bij methode 2 worden vijf tags uitgeschreven. In elk van beide methodes is de aanpassing omkeerbaar (als je de "unto-tag" die mp3gain schrijft, niet weghaalt).

De schermafdruk die je toont, toont bestanden die geen aanpassing behoeven: wellicht heb je die map inderdaad behandeld.

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/25, 14:06:14 »
vanadium
De schermafdruk die je toont, toont bestanden die geen aanpassing behoeven: wellicht heb je die map inderdaad behandeld.

De getoonde afbeelding is na behandeling met mp3 gain.
Dank voor de uitleg
K. ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------