Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine  (gelezen 4259 keer)

breukkie

• Gast
wine
« Gepost op: 2006/11/13, 13:13:47 »
Gisteren wine geinstalleerd en de winecfg gedraaid .
Heb er een game in gezet die te downloaden is via htttp://www.dominategame.com.
Via de terminal geinstalleerd en wine opgestart,nadat ik een verplicht login voor de game moet doen blijft het scherm van wine groen.
Later gaf wine aan dat het om een html pagina ging en gecko geinstalleerd moest worden,dit gedaan en nog steeds na opnieuw wine te hebben opgestart blijft het scherm groen en is de game niet zichtbaar.
Omdat de game in een java applet draait gelijk ook alle java onderdelen geinstalleerd met synaptic echter zonder succes in wine, de game die ik wil spelen geeft de appelt niet weer.
Het enige wat ik kan aanklikken is een chatbox deze blijft leeg zie niemand hierin verschijnen, en een user veld.
Hierin zie ik wel de users staan maar niet in welke game zij spelen .
Ik kan wel op join of wactch game klikken maar het veld blijft vervoglens leeg en zie wederom de game niet  op het scherm.
Heeft iemand een idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?
Normaal gesproken nadat de game is gestart moet ik een wereldmap zien

Ik werk met edgy eft x86 uitvoering

wine
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/13, 13:56:14 »
Je moet Java voor windows dan ge

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/13, 14:08:54 »
@CORVUS_CORAX en hoe heten deze java pakketten voor windows ?
en  waar kan ik deze ophalen ?

bedankt voor je antwoord

wine
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/13, 14:34:08 »
die moet je gewoon van de site van Sun halen, het exe bestandje downloaden, en dat met wine installeren.

wine
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/13, 14:36:36 »
Bijdeze een directe downloadlink met het Java voor windows exe-installatiebestandje:
http://jdl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=10778

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/13, 15:49:39 »
Sjah :P dit klinkt natuurlijk wel logisch,hehehe ok we gaan het proberen en zal het je laten weten corvus_corax ,thx

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/13, 21:20:25 »
Helaas het heeft niet gewerkt met  het instaleren van Java.
Ik heb nog een java virtual machine geinstalleerd maar deze kon niet worden geinstalleerd ivm rechten ed.
Vervolgens op de site van sun wezen kijken voor de nieuwste jvm maar die word ook niet geinstalleerd ,breekt af tijdens de installatie met een rood kruis en met ok is de installatie voltooid.
Deze zie ik dan uiteraard ook niet staan in mn wine,
Als ik dan dominate (het spel wat ik wil spelen ) opstart is het speelveld weer groen, de chat box te benaderen maar zie niks staan, en het user veld geeft wel de spelers weer maar niet de grafische elementen.
Google bied ook geen oplossing,weet iemand nog een oplossing of een suggestie ?

wine
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/14, 01:00:51 »
Check eens welke Java er geactiveerd is!
start de terminal en voer het volgende commando in en selecteer de 1.5 sun jre:

sudo update-alternatives --config java

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/14, 09:12:35 »
breukkie@breukkie-desktop:~$ sudo update-alternatives --config java
Password:

There are 3 alternatives which provide `java'.

Selection    Alternative
-----------------------------------------------
          1    /usr/bin/gij-wrapper-4.1
*+        2    /usr/lib/j2se/1.4/bin/java
          3    /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java

Press enter to keep the default
  • , or type selection number:

Press enter to keep the default
  • , or type selection number: 3      

Using `/usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java' to provide `java'.
breukkie@breukkie-desktop:~$

Ok gaat ik vanavond eens kijken of dit de oplossing bied  :P, het zou errug aangenaam zijn.
Thx voor de ondersteunning  corvus_corax

Offline Soul-Sing

• Lid
wine
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/14, 09:41:24 »
@breukie

ik heb twee vragen.
1) dat spel dat je wil spelen wordt online gespeeld, dat vertelde je.
gaat dat via een webbrowser? omdat je dit vertelt:
citaat breukie:
==Later gaf wine aan dat het om een html pagina ging en gecko geinstalleerd moest worden,dit gedaan en nog steeds na opnieuw wine te hebben opgestart blijft het scherm groen en is de game niet zichtbaar.==

gecko lijkt mij de engine van verschillende webbrowsers, zoals firefox.

2) ben je reeds geregistreerd. of moet dit nog gebeuren? (want dit spel vereist registratie zoals je weet.)

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/14, 13:25:48 »
@leoquant,
Het spel is inderdaad online te spelen,hiervoor zijn twee opties deze zijn betalende members deze kunnen online via de browser spelen en ook via de downloadversie van de game.
Ik kies voor de downloadversie (gratis) met als reden dat ik het scherm dan kan maximaliseren op mn scherm,iets wat met de online versie niet kan omdat je bent gebonden aan het java applet waarin de game draait.
Als ik de download installeer op de windows machine dan kan ik via een snelkoppeling  op het buroblad  de game  starten .
Dit houd in dat ik het aanmeldscherm te zien krijg en na inloggen het speelveld te zien krijg.
Dit gebeurd niet via een webbrowser naar mijn mening.

Nadat ik wine geinstalleerd heb op mn edgy eft  en de wincfg gedraaid heb kan ik nu gewoon de game opstarten,dan is het achterliggende scherm al groen.
na inloggen zou ik dan feitelijk de game moeten kunnen spelen alleen krijg ik dus een groen scherm in plaats van de wereldmap.
Sinds ik de sun java geinstalleerd heb op aanraden van corvus_corax zie ik al wel een aantal rondjes onderin het beeld met een kleur erin.
Deze zijn voor de spelers die aan de game meedoen en een kleur krijgen toegewezen aan de hand van wie er de game start en wie er mee doet.
Ook zie ik al een banner door het scherm lopen,deze zag ik voor de java installatie niet voorbij komen.
Het gaat dus de goede kant op maar het klemt nog ergens .
De game is een 2d game
De chatbox kan ik gewoon benaderen maar zie hier geen spelers instaan die in een global chat met elkaar kunnne chatten.
Ook is er een button users waarmee je kan kijken wie waar speelt .
Ook hierin zie ik alleen de aangemelde spelers maar niet de game waarin ze zitten en de icoontjes die daar bij horen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
wine
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/14, 13:28:18 »
Pff... erg ondoordacht om dat zo in elkaar te steken dan. Vraag ze eens om een Linux versie te maken. Dit moet relatief eenvoudig zijn aangezien Java cross-platform is...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Kev

• Lid
wine
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/14, 13:39:10 »
Volgense mij zit je met een grafische instelling van wine nog een beetje op de dool. Draai winecfg nog eens en ga naar de tab graphics en vertel me wat er allemaal aangevinkt is desnoods effe screenshot van maken ofzo en ergens plaatsen waar ik uw instellingen kan zien.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
wine
« Reactie #13 Gepost op: 2006/11/14, 13:54:36 »
Bij mij werkte het game ook niet echt zoals het hoort.. ik heb het even geprobeerd.

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #14 Gepost op: 2006/11/14, 15:18:12 »
Ik heb de webmaster een kleine 10 dagen geleden gevraagd of hij een tar.gz ervan kon compilen.
Of als hij dit wenselijk vond de broncode af te geven zodat ik iemand bij ons op het bedrijf dit kon laten doen.
Tot op heden nog niks vernomen van de webmaster,waarschijnlijk geen intresse :(

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
wine
« Reactie #15 Gepost op: 2006/11/14, 15:57:42 »
Webmaster zit in Californi
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #16 Gepost op: 2006/11/14, 16:17:58 »
Wahahahahaha, ok dan.
Ik doelde eigelijk meer op de webmaster van dominategame,maar dat had je al door :P:P:P:P

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
wine
« Reactie #17 Gepost op: 2006/11/14, 16:27:12 »
Citaat van: bartek
Webmaster zit in Californi

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #18 Gepost op: 2006/11/14, 19:06:26 »
Hmm ok we zijn een stap verder gekomen.
Ik heb via de game zelf een debug ingeduwd gebeurde niks aan de oppervakte maar ineens  wel de game in beeld
Ik heb de jvm  gewoon bij wine erin gezet en wine vervolgens opgestart, raldee. Houston we've got vision.
Nu staat de game in beeld alleen niet volledig, via grafisch wat instellingen kwa resolutie aangepast  sofar so good, but.
Ik kan niet onderin het wine scherm komen om dit te bevestigen,de instellingen kan ik dus niet meer opslaan :(
het vierkantje bovenin de taakbalk om te maximaliseren is verdwenen .
Nog via het wine icoon met rechts geklikt om te maximaliseren maar ook hier geen verbetering.
Corvus gaf aan om te kijken naar mn java instellingen,deze vanochtend ingesteld naar  de laatse java versie.
Zonnet de oude java weer ingesteld maar mocht niet helpen.
De vraag is dan hoe krijg ik het volledige scherm van wine weer terug zodat ik mn instellingen kan saven ?

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #19 Gepost op: 2006/11/14, 19:10:42 »
Ondertussen wine verwijderd en opniew geinstalleerd en via wincfg gekeken,lijkt wel of er oude instellingen blijven bestaan.
Het scherm blijft klein en is niet meer te maximaliseren.

wine
« Reactie #20 Gepost op: 2006/11/14, 19:24:31 »
De oude instellingen kun je verwijderen door de verborgen map .wine eens leeg te halen.
In je home-map/persoonlijke map

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
wine
« Reactie #21 Gepost op: 2006/11/14, 19:26:20 »
Om verborgen mappen te tonen open je nautilus(bestandsbrowser) en druk je 'ctrlH'

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #22 Gepost op: 2006/11/14, 19:38:14 »
Geweldig  :D (B) ut warkt
Ik heb de wine verwijderd .vervolgens de wine map verwijderd .
Toen wine opnieuw geinstalleerd en de oude java virtual machine en dominate game.exe in wine gezet.
Daarna dominategame.exe geinstalleerd  en vervolgens kwam er een leuk bommetje als desktop icoon  op mn desktop te staan.
Deze dubbelgeklikt wine start op en gelijk de game in beeld,kon inloggen en klaar.
Vervolgens kwam gecko nog ff om de hoek kijken om te melden dat het om een html pagina ging en hij geinstalleerd moest worden.
Nah ben de beroerdste niet dus gecko make my day en het blijft werken , kan nu ook de game maximaliseren .
Thx voor de support  corvus_corax ,profoX ,bartek, kev  en leoquant.
Hopelijk pak ik linux snel op en kan ik andere ook helpen met instellen of andere problemen.
nogmaals thx

breukkie

• Gast
wine
« Reactie #23 Gepost op: 2006/11/14, 19:40:10 »
Thx kiwinote  probleem is opgelost en wine doet wat ie moet doen  mn game laten draaien

Offline Kev

• Lid
wine
« Reactie #24 Gepost op: 2006/11/15, 16:16:42 »
Met wat prullen en uitproberen kom je er meestal altijd wel :)
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.