Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: School en Ubuntu..  (gelezen 4885 keer)

School en Ubuntu..
« Gepost op: 2010/01/25, 09:56:21 »
Hier op school is iedereen Windows freak...

Ik zit als enige met ubuntu op een packard bell machine. Maar helaas zijn er diverse sites waar ik niet op kan komen en diverse programma's als google sketch up zijn ook niet te installeren. Ik heb via WINE al veel pogingen gedaan zelfs geprobeert IE te installeren... Maar dat alles tegen mijn zin...

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de sites als http://www.studiemeter.nl toch kan openen??

Ik werk op dit moment met Ubuntu 9.10, de Karmic Koala, op een packard bell easynote laptop...

Verder heb ik alle java en flash addons van Firefox geinstalleerd... Ook in Google Chrome (de Webbrowser van Google) krijg ik de site niet te zien...

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen of tips en trucks kunnen aanbieden???

Of moet ik toch weer een Windows versie installeren en mn laptop dual boot maken??

Alvast bedankt,

Jan

Offline Lexaldo

• Lid
Re: School en Ubuntu..
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 10:05:44 »
Ik krijg die site wel te zien, zowel met Firefox als met Opera.

Heb je de multimedia compleet gemaakt? http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/25, 10:12:47 »
Ik krijg gewoon het inlogscherm te zien.
Installeer precies volgens bovenstaande link dan zou het moeten werken.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/25, 10:19:21 »
Ja zeker... deze heb ik helemaal gedaan... Ik heb het nog een keer gedaan zodat ik zeker weet dat ik niets heb overgeslagen...

Ik zal voor de zekerheid alles aan multimedia er af halen en het dan nog een keer doen...
Maar nog steeds kan ik deze site niet zien...

Groetjes Jan
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 10:21:06 door Jan vd Ster »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/25, 10:49:07 »
Heeft U misschien een Addblock of NoScript aan.
Als ik die bij mij op tijdelijk toestaan zet kan ik hem ook openen.(Java openjdk - ,karmic).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline timosha

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/25, 11:10:37 »
Hier op school is iedereen Windows freak...

Ik heb via WINE al veel pogingen gedaan zelfs geprobeert IE te installeren... Maar dat alles tegen mijn zin...

IE 6, 7 en 8 moet lukken met Wine. Ik gebruik niet direct Wine maar Crossover. Crossover is echter gebaseerd op Wine en IE 6,7 en 8 draaien zonder problemen.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/25, 11:29:11 »
Hier boven heb ik een aantal keer gelezen dat anderen die site goed konden bekijken...

Ik zal wel een installatie fout hebben...
En tegenwoordig gebruikt mijn broertje mijn laptop om schoolwerk uit te typen... het zou goed kunnen dat hij iets heeft veranderd en/of verwijderd...

Zoals ik al zei, ga ik zsm karmic op nieuw installeren en een dual boot systeem aanmaken met windows... zodat ik geen problemen zal krijgen met dit soort ellende...

gr. jan

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/25, 11:30:14 »
Wat krijg je te zien op de site?

Je kan ook virtualbox installeren, daar windows installeren.
in virtualbox kun je dan een map sharen/verbinden met ubuntu.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/25, 11:45:38 »
Nee dat is niet het geval... want ik kan op een Windows machine met FIREFOX de pagina goed lezen...

Ik denk zelf eerder dat er een multimedia fout is of dat er iets is verwijderd... Ik weet dat ik geen audacious2 meer als player heb... maar een ander iets... vond mn broertje er beter uit zien denk ik... Maar dat moet ie niet meer doen... want voor heen kon ik de pagina wel zien maar geen gebruik van maken....

Gr Jan

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/25, 11:46:35 »
Of FF vermommen als IE met deze add-on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/25, 12:43:58 »
Ook mijn FIREFOX te vermommen heeft geen succes....

Ik denk zelf dat er een deel van mn installatie is verwijderd...

En dan met name het flash en java gedeelte...

Ik denk dus dat ik dit op los door Karmic even van mn laptop af te halen en om deze dan opnieuw te installeren...

Gr Jan

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/25, 13:12:47 »
Opnieuw installeren lost niets op. In een verse installatie ontbreken enkele multimedia ondersteuningen. Dat is normaal en wordt veroorzaakt doordat die multimedia ondersteuningen niet vrij zijn.

Veel sites zijn tegenwoordig goed compatebel met firefox, vooral omdat dezelfde mozilla software in de Apple Safari browser gebruikt wordt. Bovendien heeft firefox tegenwoordig een groot marktaandeel.

De site waarnaar Lexaldo verwijst, http://sites.google.com/site/computertip/multimedia, is een uitstekende leidraad om multimedia compleet te maken.

Maar nog steeds kan ik deze site niet zien...
Wat betekent dat: wordt er niets getoond? Krijg je een foutmelding? ...

« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/25, 13:25:19 »
Ik heb al diverse keren die tip opgevolgd... Maar ik kom er niet uit...

Verder krijg ik alleen een blauw scherm te zien, dat is naar mijn weten de achtergrond van die site...

Ik blijf dit steeds proberen...

Gr Jan

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/25, 13:42:52 »
Citaat
safari is gebaseerd op webkit, niet op mozilla
I stand corrected! Ik had dit inderdaad verkeerd voor. Een echt open-source project, geïnitieerd door Apple, zo blijkt!

« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/25, 14:06:36 »
Citaat
safari is gebaseerd op webkit, niet op mozilla
I stand corrected! Ik had dit inderdaad verkeerd voor. Een echt open-source project, geïnitieerd door Apple, zo blijkt!
Webkit is oorspronkelijk gebaseerd op KDE's KHTML ;)

Offline joop13

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/25, 17:12:08 »
Maar om even bij het probleem van Jan te blijven:

Kijk eens bij de Add-ons van Firefox, als je daar twee (of meer) flash add-ons hebt staan dan zou je er maar één moeten overhouden. Door teveel flash add-ons heb ik ook eens een dergelijk probleem gehad. Ik dacht ook met allerlei van dat soort add-ons een goede beurt te maken maar toen deed heel veel het niet meer. Een kwestie van uitproberen welke add-ons het beste voor jou werkt.
Ik heb op dit moment shockwave flash 10 en 9 bij de plug-ins staan.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 17:14:25 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/25, 23:13:01 »
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de sites als http://www.studiemeter.nl toch kan openen??
Ik heb de site geopend en moest alleen NoScript uitschakelen om een login-scherm te krijgen.
Bovendien zou JavaScript moeten worden toegestaaan, want in de code staat (regel 16)
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">Opvallend van de broncode van de site is ook dat de eerste 4 regels van de login-pagina leeg zijn en dus helemaal geen code bevatten.

Kijk even bij je instellingen van Firefox (3 tab -> Inhoud), JavaScript en Java daar moet "aan", ... ook nagaan wat bij de geavanceerde JavaScrip-instellingen staat en hier posten.

Verder is het voor mij de vraag welke versie van Ubuntu je gebruikt (64-bits?).

Kan je de site met Konqueror benaderen?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/26, 07:51:14 »
Even een ander vraagje hoe kan ik zien of het een 32 of een 64 bit is??

Gr Jan

« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/26, 07:54:09 »
Opgelost!!!

Ik had een juiste versie van java moeten installeren

En deze hebik  nu...

Allemaal bedankt voor het meedenken

Gr Jan

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/26, 20:56:15 »
Dat staat hier voor de Ubuntu versie.

Met de volgende opdracht zie je de kernel-informatie
uname -aKomt daar aan het einde bij het antwoord op dit commando  "x86_64 GNU/Linux" te staan, dan heb je een 64bits-systeem geïnstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 21:11:48 door HarzG »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/26, 21:11:16 »
Terminalvenster:
uname -mIs de uitvoer i686 (of i586 enz.) dan is de 32-bit versie geïnstalleerd. Is de uitvoer x86_64 ofzo dan is een 64-bit versie geïnstalleerd.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #21 Gepost op: 2010/01/26, 21:11:59 »
Oh, ik zie dat HarzG dat nu ook heeft toegevoegd. XD Prima.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/01/26, 21:28:55 »
Oh, ik zie dat HarzG dat nu ook heeft toegevoegd. XD Prima.
Kerel, je moet rekening houden met de silver-surfer. Ik kan niet zo snel typen als "de jeugd".
Misschien moet ik een Famous Grouse o.i.d. gebruiken om mijn bloed wat te verdunnen, dan stroomt dat ook sneller naar mijn RAM.