Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB als extra geheugen  (gelezen 1477 keer)

Offline paulnl

• Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
USB als extra geheugen
« Gepost op: 2010/01/24, 15:17:48 »
Hallo Lijst,

Ik zat mij af te vragen, ik heb een oude laptop met 1gig geheugen, nu heb ik ook nog een niet gebruikte USB stick van 2 gig, is het mogelijk deze als extra geheugen boven op de 1gig bestaande geheugen te gebruiken. Ik wil eens weten hoeveel snelheid dit mij opleverd.

Paul
mijn handtekening ????

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: USB als extra geheugen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/24, 15:29:56 »
Hallo Lijst,

Ik zat mij af te vragen, ik heb een oude laptop met 1gig geheugen, nu heb ik ook nog een niet gebruikte USB stick van 2 gig, is het mogelijk deze als extra geheugen boven op de 1gig bestaande geheugen te gebruiken. Ik wil eens weten hoeveel snelheid dit mij opleverd.

Paul

Als RAM-geheugen gebruiken, dat zal niet gaan, denk ik... Als extra opslag (harde schijf) wel. Overigens leent flitsgeheugen zich niet eens voor RAM-gebruik, omdat het snel slijt van schrijfacties.

Offline paulnl

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/24, 15:36:01 »
Dank je voor het duidelijke antwoord. Ik dacht misschien dat de laptop dan wat sneller wordt. Misschien een ander idee ??
mijn handtekening ????

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/24, 16:08:34 »
misschien een lichter besturingsysteem erop, wat staat er nu op?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline paulnl

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/24, 16:16:01 »
Ubuntu 9.04 Voorheen was het een Windows XP laptop. Maar enkele weken geleden is de IDE overleden en gebruik ik nu de laptop met een externe USB drive wat opzich goed werkt. Echter als ik een aantal programma's open heb wordt het een beetje traag, dus ik zat eigenlijk naar iets te zoeken waarmee ik het allemaal wat sneller krijg.

Openstaande programma 's
Firefox,
Bluefish
een FTP verbinding met een webserver
en ik gebruik nu als test (advanced windows navigator)
mijn handtekening ????

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/24, 21:20:56 »
Mijn naar mijn oordeel niet zo ouwe laptop heeft ook maar 1 G geheugen. Ik heb echter niet de indruk dat ik te weinig RAM heb. Wellicht is dat ook niet bij jou de beperkende factor, maar eerder de processorkracht.

Puppylinux is een lichte grafische linuxdistro, die net bedoeld is om weinig systeembronnen te eisen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/24, 21:56:07 »
Mijn naar mijn oordeel niet zo ouwe laptop heeft ook maar 1 G geheugen. Ik heb echter niet de indruk dat ik te weinig RAM heb. Wellicht is dat ook niet bij jou de beperkende factor, maar eerder de processorkracht.

Puppylinux is een lichte grafische linuxdistro, die net bedoeld is om weinig systeembronnen te eisen.
En nog een mooie ook.
https://sites.google.com/site/dellkubuntu/Home/puppy-linux/screenshots-puppy
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.