Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp gevraagd bij afdrukken niet ondersteunde printers  (gelezen 449 keer)

Gast

• Gast
hulp gevraagd bij afdrukken niet ondersteunde printers
« Gepost op: 2006/11/12, 19:21:50 »
Hallo allemaal,

Kan iemand helpen? Ik heb het Topic van Eendje - NlAfdrukkenNietOndersteundePrinters - zie https://wiki.ubuntu.com/NlAfdrukkenNietOndersteundePrinters - al 10 x als handleiding gebruikt om mijn Windhoosprinter te delen met Ubuntu.

Dit lukt niet, de printertaken komen op de Ubuntu-pc niet bij de postscriptprinter terrecht en ook niet bij de Windows computer, waarvan ik op mijn Ubuntu-pc wel de gedeelde map zie maar op de Windows pc's geen Ubuntu pc (met en zonder Firewall aan/uit op beide pc's.

Misschien heeft iemand een oplossing voor mijn al maanden durende probleem.

-Waarom ziet Windows 98 mijn Ubuntu-pc met daarop de gedeelde spool map niet? Ook ziet mijn Windows 2000 Ubuntu niet...

-Waarom kan ik mijn Windows 98 ps alleen zien als ik daarop de Firewall uitschakel? Welke protocollen moeten aan/ uit?

-Waarom komen de printopdrachten niet bij de Postscriptprinter op Ubuntu terrecht? Dit kwamen ze wel maar plots niet meer!

- Onder topic NlAfdrukkenNietOndersteundePrinters staat op een gegeven moment "We gaan nu testen of het afdrukken naar een bestand werkt..." En dan "Typ bij bestand een naam in - GEEN spaties of moeillijke tekens"  
Nu zie ik in het screenshot staan bij naam afdruk.ps Kan ik dit voor iedere print handhaven? Zijn de instellingen niet op te slaan zodat ik niet iedere keer een bestandsnaam hoef op te geven en ik niet iedere keer vinkjes hoef te zetten?

- Mocht ik de instellingen op de Ubuntu-pc verkeerd hebben ingegeven hoe herstel ik dat zodat ik het opnieuw kan instellen?

Groeten en bij voorbaat dank,

John

Offline wutnubu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
hulp gevraagd bij afdrukken niet ondersteunde printers
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/13, 06:38:53 »
Op http://members.chello.nl/w.hellinga staat hoe ik e.e.a. gedaan heb.
Wellicht heb je er wat aan..

Groet.