Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: midi-bestand is niet te horen  (gelezen 3220 keer)

Offline Arion

• Lid
midi-bestand is niet te horen
« Gepost op: 2010/01/22, 21:40:14 »
Mijn vrouw heeft per mail een paar midi-bestanden opgestuurd gekregen. Als ze een daarvan aanklikt, komt er een schermpje "Wat moet Firefox met dit bestand doen", met de eerste optie "Openen met Totem mediaspeler". Daarna komt het volgende schermpje: "/tmp/259-Pandur andandori - alt.mid kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren." Echter, Totem is wel geinstalleerd.
Als ze kiest voor opslaan en daar vandaan voor afspelen met Totem, dan wordt die wel afgespeeld, maar er is niets te horen. Zij heeft trouwens Hardy Heron. Ik heb zelf Karmic Koala. Ze heeft de mail naar mij doorgestuurd. Bij mij is het bestand wel direct vanuit de mail te openen met Totem, maar ook hier niets te horen. Ik dacht eerst dat het bestand niet goed was, maar onder Windows (zowel XP als Vista) is het wel te horen!.
Ik heb net van alles geprobeerd, afspelen met Rythmbox, VLC-player en Timidity, maar niets werkt. Afspelen van andere mid-bestanden (die op de Windows-Partitie staan) lukt wel.

Re: midi-bestand is niet te horen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/22, 22:10:42 »
Ik hoor ook niets in totem, amarok, rhythmbox...

Offline bertus

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/22, 22:57:04 »
Hallo.
Midi bestandenmoeten met een midiplayer  afgespeeld worden b.v. Rosgarden.. werkt goed bij mij.
Is te vinden in Synaptic.
succes ^-^

Offline bertus

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/22, 22:58:52 »
foutje.. is Rosegarden XD

Offline Arion

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/23, 11:23:50 »
Bedankt voor de reacties, maar ik schiet er tot nu toe niet veel mee op...
Ik zal proberen het probleem nog duidelijker te omschrijven:
Ik heb op beide genoemde PC's de volledige multimedia-ondersteuning volgens "http://sites.google.com/site/computertip/multimedia" geinstalleerd, en ik kan wel midi-bestanden afspelen met Totem, bv wat ik nu als bijlage meegeef. Waarom hoor ik dit wel en het andere niet? Ik heb ook de eigenschappen vergeleken, is allemaal hetzelfde. Als ik het eerste ("stomme") bestand open met Totem, zie ik wel het schermpje iets doen, ook de "cursor" loopt, maar horen doe ik niets.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/23, 12:12:31 »
Als ik het 260-Pod kopinom - tutti.mid  bestandje laad in soundconverter krijg ik te zien dat dit bestand geen tags heeft kan hem daarna wel omzetten naar bv mp3 maar ook deze geeft geen geluid. Ik vermoed dat het midi bestandje gewoon niet goed is.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Arion

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/23, 12:21:15 »
Waarom kan ik hem dan wel horen onder windows?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/23, 12:30:36 »
Welnee, midi werkt gewoon via Totem. Je moet wel ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd hebben.

@vraag hierboven, omdat je in Windows betaalt voor midi-ondersteuning.

zorbas_2.mid doet het perfect hier (verse 9.10 met ubuntu-restricted-extras) :)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/23, 12:32:40 door Cumulus007 »

Offline Arion

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/23, 12:49:56 »
Dit is het hem juist: ook bij mij doet zorbas_2.mid het wel, maar het andere niet. ubuntu-restricted-extras heb ik geinstalleerd, zoals op de door mij genoemde site is aangegeven. Maar wat is nou het verschil tussen zorbas_2.mid en 260-Pod kopinom - tutti.mid?

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/23, 12:57:15 »
Dat lukt mij ook idd was ik naar aan het kijken.

Ik denk dat linux bepaalde tags verwacht in een midi bestand en als die er niet zijn hoor je niets.

Ik heb nu Rosegarden even er bij gepakt en de fout zit hem in het in de instrumenten parameters.
Doe dat progje maar eens installen, bij starten krijg je fout meldingen maar die kan je negeren.

Dan zie je links onderaan instrumenten parameters als je dan bank van General MIDI op bv bank 0:8 zet en hem laat spelen dan heb je zowaar muziek.

Offline Arion

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/23, 15:22:23 »
Met Rosegarden lukt het me helemaal niet. Ik krijg inderdaad allemaal foutmeldingen ("Geen verbinding met JACK", "Systeemclock heeft te lage resolutie" en "hulpprogramma's niet gevonden". Ik negeer ze, stel in wat je aangeeft, en hoor nu ook bij zorbas... niets. Ik ben bang dat ik weer uren verder ben voordat dit allemaal in orde is.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/23, 17:20:27 »
Dat is raar maar misschien kan bertus daar een antwoord op geven das de man die met Rosegarden kwam en heeft misschien iets meer kennis van dit progje.

Bij mij speelt hij echt met de boven beschreven handeling, kan hem niet opslaan maar das door de laatste foutmelding over de hulpprogramma's van k nog wat.

Offline ml2mst

• Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/23, 17:55:22 »
Je hebt uiteraard ook een virtuele MIDI synthesizer nodig. Deze word geleverd door het pakket timidity.

Zoek maar eens in Synaptic: timidity.

Installeer de volgende pakketten:

* timidity;
* timidity-daemon;
* timidity-interfaces-extra.

Na installatie dien je de computer geloof ik opnieuw op te starten, hierna wordt timidity als deamon opgestart.

Nu kan je de MIDI bestanden met Timidity afspelen.

Veel luister plezer  ;)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline bertus

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/23, 17:59:32 »
bij mij werkt Rosgarden in 9.10 vanaf de installatie en heb ik geen instellingen hoeven aan te passen.
wanneer je in sinaptic Rosegarden doet ,dan krijg je er ook "Rosegarden-data bij, die staat bij mij ook geïnstalleerd, misschien dat dit helpt???

M.v.g.
Bertus

Offline Arion

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/25, 10:55:38 »
Even voor de duidelijkheid: Op dit moment gaat het me om de PC van mijn vrouw, met Ubuntu 8.04 LTS.
Eerst over timidity: timidity en timidity-interfaces-extra zijn bij mij geinstalleerd, timidity-daemon kan ik nergens vinden.
Bij Rosegarden heb ik zowel rosegarden als rosegarden-data geinstalleerd. Als ik het opstart krijg ik de melding "geen verbinding met JACK audio-server".
Het programma gedraagt zich ook raar, in die zin dat ik twee Velden onderin de balk zie van Rosegarden ("Naamloos - Rosegarden" en "Rosegarden Transport"), maar ongeacht op welk van die velden ik klik reageert alleen het schermpje van Transport. Het grote scherm van het begin krijg ik niet meer te zien.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/25, 11:07:00 »
Zorbas_2 speelt hier ook probleemloos in karmic zonder de w32codecs.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt