Mijn vrouw heeft per mail een paar midi-bestanden opgestuurd gekregen. Als ze een daarvan aanklikt, komt er een schermpje "Wat moet Firefox met dit bestand doen", met de eerste optie "Openen met Totem mediaspeler". Daarna komt het volgende schermpje: "/tmp/259-Pandur andandori - alt.mid kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren." Echter, Totem is wel geinstalleerd.
Als ze kiest voor opslaan en daar vandaan voor afspelen met Totem, dan wordt die wel afgespeeld, maar er is niets te horen. Zij heeft trouwens Hardy Heron. Ik heb zelf Karmic Koala. Ze heeft de mail naar mij doorgestuurd. Bij mij is het bestand wel direct vanuit de mail te openen met Totem, maar ook hier niets te horen. Ik dacht eerst dat het bestand niet goed was, maar onder Windows (zowel XP als Vista) is het wel te horen!.
Ik heb net van alles geprobeerd, afspelen met Rythmbox, VLC-player en Timidity, maar niets werkt. Afspelen van andere mid-bestanden (die op de Windows-Partitie staan) lukt wel.