Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) couldn't mount because of unsupported optional features (40) ?  (gelezen 608 keer)

Offline Goldfingers

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Heren, dames
Very strange probleem: ik heb gisterenavond via de wiki en postings op dit forum mijn harde schijven, a, b en c van ext3 naar ext4 omgetuned. Ik heb keurig de wiki gevolgd. Nu krijg ik echter het probleem dat mijn schijven b en c niet meer kunnen worden gemount; dmesg | tail
levert bovenstaande foutmelding op:
[  335.560875] EXT3-fs: sdb1: couldn't mount because of unsupported optional features (40).
[  338.827649] EXT3-fs: sdc1: couldn't mount because of unsupported optional features (40).

Mount via pysdm levert ook niets op. Ik ben het spoor bijster.
Ik gebruik dus Karmic, 64 bits...

wat nu ???????
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 20:27:26 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline vanadium

• Lid
Re: couldn't mount because of unsupported optional features (40) ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/19, 20:07:00 »
Ik onderstel dat je toch aan je /etc/fstab hebt gemeld dat de schijven nu ext4 zijn?

Offline Goldfingers

• Lid
jah !! dat was hum ! dom van me dat ik dat niet gelijk zag !!  XD
Nee, alle gekheid ! goeie tip van je, ik heb ff in fstab ext3 naar ext4 omgezet en het gaat weer als de brandweer !

senks! kudos voor jou !  =D
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline vanadium

• Lid
Een mens kan niet aan alles tegelijk denken  ;)