Ik werk al een tijdje voor een bedrijf waar we gebruik maken van een windows 2007 server omgeving, en hier moet ik ook voor thuis werken, denk aan ->
exchange 2007 mail lezen, vpn verbinding opzetten & samba shares verkennen.. Dit zijn dus allemaal windows servers, maar ik benader ze vanaf thuis (door vpn heen) en op me werk vanaf een ubuntu 9.10 werk station. Nu heb ik dit allemaal zelf uit gezocht en het grootste gedeelte via trial en error
. Er moeten wat dev versies van b.v evolution worden geinstalleerd, en ook voor vpn moeten er 2 extra pakketten worden geinstalleerd.
Ik vroeg me af, of er eigenlijk plaatst is op de wiki voor een soort "thuis-werken op een windows domain" how-to, het is sowieso leuk/nuttig om te weten hoe je connect op een windows 2007 exchange server, want geloof me dit werkt HEEL anders dan 2003 (voor 2003 kan je gewoon het "owa" adres gebruiken).
Ik wil hier graag een goeie uitgebreide how-to voor schrijven en deze op een plek zetten waar die gevonden wordt, wat is hier voor de beste manier, en is er sowieso wel vraag naar?