Ik ben sinds enige tijd bezig om het Linux OS (in mijn geval Ubuntu 9.04) te ontdekken en kom er met vallen en opstaan achter dat er eigenlijk geen reden is om terug te gaan naar Windows.
Enige tijd geleden kwam ik de site
http://www.mybee.nl/ tegen waar een zgn kinderbrowser wordt gepresenteerd welke geschikt is voor Windows en Mac.
Navraag bij MyBee leerde dat er geen Linux versie is en voorlopig ook niet komt. Aangezien kinderen ook de Linux toekomst zijn vraag ik me af of er een linux alternatief is of dat het interessant is om op de een of andere manier een Mybee versie voor linux te ontwikkelen.
Mijn idee was het bijvoorbeeld om een oude computer te voorzien van een dergelijke browser en deze aan mijn kinderen beschikbaar te stellen om ze op die manier toch "gecontroleerd" bekend te laten maken met computers en internet. Als meer mensen dit op een linux computer zouden kunnen doen (vaak is een oudere computer hier nog wel mee uit te rusten) dan kunnen de kinderen direct wennen aan Linux en weten ze direct dat er meer is als Windows..
Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf geen ontwikkelaar en wou dit puur als een idee/tip aan u voorleggen.