Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: {OPGELOST} Grub Splashafbeeldingen  (gelezen 829 keer)

Offline Karmic Koala

• Lid
  • Steunpunt: Nee
{OPGELOST} Grub Splashafbeeldingen
« Gepost op: 2010/01/14, 20:12:01 »
Hallo,

Ik heb geprobeerd om in Grub 2 een achtergrondafbeelding toe te voegen, om de boel wat op te vrolijken. ;) Ik heb de uitleg op deze (http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#Grub2splashafbeeldingen) pagina gevolgd. Als ik het commando sudo update-grub uitvoer, krijg ik echter de tekst "Found Debian background..." niet te zien. Bij een herstart zie ik ook geen achtergrondafbeelding. Weet iemand van jullie wat ik fout doe? :( In bijlage vinden jullie het bestand 05_debian_theme.

Dank bij voorbaat!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/14, 22:17:51 door Karmic Koala »
"Free as in freedom"

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 20:46:44 »
Kan je het bestand /etc/grub.d/05_debian_theme hier plaatsen, kunnen we zien wat je verandert hebt, een teken is zo vergeten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Karmic Koala

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 21:27:07 »
Kan je het bestand /etc/grub.d/05_debian_theme hier plaatsen, kunnen we zien wat je verandert hebt, een teken is zo vergeten. :)

Het bestand 05_debian_theme staat normaal in de bijlage bij mijn eerste bericht.
"Free as in freedom"

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 21:45:02 »
Sorry helemaal overheen gekeken. Heb je gekeken of het bestand werkelijk in de map /usr/share/images/grub staat? Op het eerste gezicht zie ik niet zo snel een fout, even kijken wat jou bestand bij mij teweeg brengt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Karmic Koala

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/14, 21:51:10 »
Sorry helemaal overheen gekeken. Heb je gekeken of het bestand werkelijk in de map /usr/share/images/grub staat? Op het eerste gezicht zie ik niet zo snel een fout, even kijken wat jou bestand bij mij teweeg brengt.

Het bestand Moraine_Lake_17092005.tga staat inderdaad in de map usr/share/images/grub.
"Free as in freedom"

Offline MataS

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/14, 22:02:31 »
als je "usr/share/images/grub" vervangt door "/usr/share/images/grub", dus een '/' erbij zetten.
werkt het dan wel??

Offline Karmic Koala

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/14, 22:16:44 »
als je "usr/share/images/grub" vervangt door "/usr/share/images/grub", dus een '/' erbij zetten.
werkt het dan wel??

Ja, dat was het, nu werkt het wel. :D Ik heb er gewoon over gekeken. Je hebt me goed geholpen, you're the best! =D
"Free as in freedom"