Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstartprobleem  (gelezen 540 keer)

Offline Peter O.

• Lid
Opstartprobleem
« Gepost op: 2010/01/14, 19:43:45 »
Sinds een paar dagen start Ubuntu niet meer op, wanneer ik na grub het bootscreen krijg van ubuntu blijft de boel vastzitten.
Ik heb inmiddels een schone installatie (9.04) gedaan en nog steeds hetzelfde probleem. Daarnaast kan ik ook niet in recovery-mode komen, dan blijft ie ook hangen tijdens het starten.Wanneer ik in grub met c een commandline vraag en vervolgens grub opnieuw installeer dmv: root (hd0,0) -> setup (hd0) start ubuntu wel gewoon op en kan ik ook in recovery-mode komen en dpkg uitvoeren.
Wanneer ik vervolgens de pc uitzet en later weer opnieuw opstart begint het verhaal weer opnieuw.

Heb ook nog een schijf met windows 7 installatie op dezelfde pc welke wel probleemloos opstart. Is hier misschien iemand die mij kan helpen?

Re: Opstartprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 19:48:25 »
Heeft het wel gewerkt?

Offline Peter O.

• Lid
Re: Opstartprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 19:50:48 »
Nee...het heeft dus niet gewerkt. Wanneer de pc even uit is geweest en deze weer aan gaat start ubuntu weer niet.