Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afbeelding versturen  (gelezen 2070 keer)

Offline Kazart

• Lid
Afbeelding versturen
« Gepost op: 2010/01/13, 10:34:30 »
Voor het versturen van een afbeelding via invoegen of in bijlage kan men dan via het geselecteerde een voorbeeld van krijgen .Ik tik nu op een afbeelding maar krijg dan geen voorbeeld te zien ,is soms moeillijk de juiste te kiezen.

Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Afbeelding versturen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 10:46:53 »
Volgens mij kan je dit instellen bij de mapeigenschappen in Nautilus.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/13, 10:56:14 »
heel relevante vraag. In de GTK bestandsdialoog van de Gimp is er een preview (en ik weet niet hoe je die kan afzetten). In die van evolution is er geen preview (en we weten niet hoe je die kan aanzetten). De ruwe kanten van Open source software, zeg maar.

Je kan natuurlijk ook bestanden vanuit nautilus slepen naar het attachment pane, en dan kan je, zoals Gijs zegt, probleemloos de foto's die je selecteert ook zien.

Offline MataS

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/13, 11:58:25 »
Volgens mij kun je niet zo'n voorbeeld erbij krijgen. Het 'standaard' GTK bestandsdialoog heeft namelijk geen voorbeeld functie. (Linkje naar officiële documentatie - staat een plaatje bij)
Bij Gimp hebben ze waarschijnlijk meer moeite gedaan om ook een voorbeeld functie in het bestand openen dialoog te zetten.
De makkelijkste optie lijkt mij ook inderdaad vanuit de bestandsbeheer (=nautilus) de bestanden te slepen naar het bijlagenpaneel.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/13, 12:59:32 »
Wellicht kan het wel (zie http://library.gnome.org/devel/gtk/stable/GtkFileChooser.html) maar het is aan de programmeur om de betreffende functies aan te roepen. Hoe dan ook, dergelijke functie moet je kunnen aan of afzetten omwille van performantie op tragere systemen.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/13, 15:56:38 »
Ik zit nu op mijn Ubuntu 9.10 pc, als ik een bestand selecteer dan krijg ik rechts een groter plaatje van, zie plaatje. Het is een klein deel van een gitaarkop, dus het is het hele plaatje wat je ziet, alleen groter dan de miniatuur in de lijst.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 18:01:19 door Gijsbert »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/13, 18:00:26 »
Van waar roep jij die dialoog op? Bij mij is dit zo in de Gimp, maar niet vanuit de "Attachment toevoegen" knop in een nieuw bericht in evolution.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/13, 18:15:40 »
Dit is vanuit het forum. Extra opties>Bijlage [bladeren] en ook bij ImageShack. Ik gebruik zelf geen Evolution.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/13, 18:22:40 »
De dialoog vanuit evolution doet dit niet. Bij Gimp staat preview meteen aan, bij jou voorbeeld springt de preview aan als je op een foto klikt.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/13, 19:58:16 »
Ik ben net even met Evolution bezig geweest en ook F-spot hier krijg ik het ook niet te zien, volgens mij wordt er gebruik gemaakt van Nautilus met een aanpassing, alleen waarom Nautilus bij die andere programma's en ook Gimp wel een voorbeeld laat zien en niet in Evolution begrijp ik ook niet. Ik kon verder er weinig over vinden, ik denk dat in het programma, bij. Evolution, iets aangepast moet worden of toch in Nautilus?

Offline MataS

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/14, 11:30:30 »
Ik heb even wat dieper gezocht in de GTK+ documentatie en het blijkt dat ontwikkelaars zelf een zogenaamd 'preview-widget' aan een filechooser moeten toevoegen:
http://library.gnome.org/devel/gtk/stable/GtkFileChooser.html#gtk-file-chooser-set-preview-widget
Dat preview-widget kan daarna bij elk ander aangeklikt bestand opvragen welk bestand hij moet laten zien, om daarna daadwerkelijk dat bestand te laten zien.
Als zo'n bestandsselector dus wel preview-widget heeft, hebben de ontwikkelaars extra moeite genomen om er een te maken. Het zit niet standaard in GTK en heeft ook niks met nautilus te maken. Het verschil zit in de ontwikkelaars van het betreffende programma. Als zij het niet 'relevant' vinden, of liever hun tijd aan belangrijkere stukken code willen besteden, zit er geen voorbeeld functie in.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/14, 13:46:29 »
Het is wellicht niet meer moeite dan één extra parameter door te geven bij het aanroepen van de dialoog. Als iemand dit zou kunnen melden bij de makers van evolution, dan zou dit wellicht heel vlug opgelost kunnen zijn.