Zo zeg,
Ik kon het niet laten, ik heb me dit weekend totaal vergrepen aan deze netbook. Toch maar besloten deze bij de Dynabyte te halen voor 300 euri's en niet via een webwinkel, in verband met garanties en service als dat nodig mocht blijken.
Conclusies:
XP moet je er af donderen. Ik heb nu dualboot Windows 7 (voor vrouwlief op bank) met 60 Gb en voor mij zelf (op die zelfde bank) 100 Gb met Karmic. Alles draait nu als een zonnetje, zelfs met die ene 1 Gb intern. Daar gaat later nog wel 2 in maar dat is stap 2
Problemen en oplossingen mbt Karmic:
1 Gebruik de native grafische driver uit Ubuntu voor deze ATI X1250 kaart; werkt goed.
2 Wifi: is een drama. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen werkende driver is vanuit de community voor deze kaart, er zijn plenty problems. Ik heb het uiteindelijk opgelost middels ndiswrapper met de Win2k driver !! elke andere driver die ik heb geteste werkt NIET op deze Akoya. Deze Win2K-drover gaat prima, stabiel en goede ontvangst;
Nadeel; geen ondersteuning voor WEP, WPA etc. Dus thuis maar als compromis mijn huisnetwerk omgezet naar MAC-adress filtering, versleuteling dus uitgezet. Werkt net zo goed. Wel takke veel werk om elk device op de Mac-lijst van mijn router te zetten maar het gaat wel. Ik weet dat ook mac-spoofing mogelijk is maar WEP is ook te kraken. Dan komen ze maar die honderden miljoenen kudos die bij ons netwerk over de lijn gaat, jatten.
3 Nog niet opgelost: er zit een gratis simcard van Vodafone ingebouwd, die werkt met Windows 7 prima onder Vodafone Mobile connect, deze versie heb ik onder ubuntu nog niet laten werken, maar dat gaat me uiteindelijk ook wel lukken, ergens nog met de instellingen klooien. Altijd handig als reserve mogelijkheid te hebben. Niet dat dat nodig is omdat ik via mijn Iphone toch kan tetheren (advies; neem daarvoor MyWi vanuit Rockapp, ideaal!! verandert je Iphone in een AP !!) Kinderen kunnen in de auto gewoon op mijn Iphone inloggen met de Ipod Touch en lekker Hyves'en .
Vragen??