Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen vnc  (gelezen 2113 keer)

Offline sleep999

• Lid
problemen vnc
« Gepost op: 2010/01/06, 22:14:09 »
Ik kan VNC niet installleren voer: sudo apt-get install vnc ssh in terminal

maar dan komt erop

E: kon pakket vnc niert vinden

Offline Bobbie

• Lid
Re: problemen vnc
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 22:24:01 »
En als je vnc laat zoeken in synaptic pakketten beheer.
Misschien heeft het nog andere toevoeging, waardoor het pakket niet gevonden wordt in de Terminal.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 22:46:10 »
Beste Sleep999,

Als 'vnc' (ik ken de applicatie niet) gekoppeld is met andere pakketten gaat dat niet per se altijd goed via de Terminal. In Synaptic vindt je alle toepassingen, en worden ze automatisch gekoppeld aan eventuele bijbehorende bestanden als libraries e.d. Voor zover ik heb gezien staan allerlei VNC toepassingen erin, dan zou het goed moeten gaan.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline sleep999

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/06, 22:53:43 »
er staan er wel vrij, veel welke moet ik nemen?
om van mijn windows pc mijn ubuntu server te configureren?

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/06, 23:10:01 »
Het zijn er inderdaad nogal wat.
Maar, nu begrijp ik wat je bedoeld. Heb even voor je gezocht, al heb ik er zelf geen ervaring mee . Als je <vnc-common> en <xvncviewer> installeert, kan je daarna via <Preferences>>Remote Desktop> aangeven wie toegang tot je computer kan krijgen.
Je moet dan ook <ask for confirmation> deselecteren, anders wordt elke keer op je Ubuntu desktop gevraagd of die persoon toegang mag krijgen, en daar zit je dan niet :evil:
Maar, nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar hopelijk heb je er wat aan. Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline sleep999

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/07, 00:30:12 »
het lukt aal een beetje kan nu aal een folder share.

maar mijn ubuntu server instellen via mijn windwos desktop kan ik nog steeds niet
kan iemand mij helpen hoe ik dit mss moet instellen op mijn windows pc via ip adres lees ik soms maar hoe kom ik daar aan

« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/07, 08:02:11 »
probeer eens realvnc er is een gratis versie daarvan. deze kan niet via synaptic maar moet je gewoon eerst downloaden en instaleren

Dit programma zet je desktop (volgens mij) aan je ip.
dus zodra je de ip aderes intikt in een browser dat je je computer kan beheren.

Hoe je RealVNC moet installeren weet ik niet bij mij ben ik er nog niet achter

zorg in ieder geval dat je de linux versie download :p