Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen embedded youtube video maar wel op youtube zelf  (gelezen 591 keer)

Offline mango36

• Lid
Geen embedded youtube video maar wel op youtube zelf
« Gepost op: 2010/01/06, 15:22:58 »
Hallo,
Na het upgraden van 9.04 naar 9.10 heb ik het volgende probleem: Bepaalde video's reageren niet als ik deze aanklik in een website. Als ik met rechtermuis de video selecteer en kies voor watch on youtube kan ik deze wel zien. Ik heb om uit te proberen de pagina Multimedia voltooien gevolgd en alles geinstalleerd, zelfs de resterende 1% codecs. Natuurlijk heb ik ook de swfdec eruit gegooid, gnash was niet aanwezig. Ook heb ik zowel de 32bit codecs als de 64bits geinstalleerd, ik weet niet of dit problemen kan geven. Extra info: Ik heb geupgrade vanuit 9.04 en niet van een schijf. Verder heb ik Sun Java JRE niet geinstalleerd. Ook heb ik nog geprobeerd om de muisvoorkeuren te manipuleren maar dit help ook niet.
WIE???????

Online Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen embedded youtube video maar wel op youtube zelf
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 15:30:09 »
Ook heb ik zowel de 32bit codecs als de 64bits geinstalleerd, ik weet niet of dit problemen kan geven.

Hoe heb je dat klaargespeeld? 32-bits en 64-bits door elkaar? Dat is toch onmogelijk? In elk geval is het hoogst onwenselijk....

Overigens geven ingebedde filmpjes vaak een flikkerend beeld (bedieningspaneel flikkert er doorheen). Afspelen op Youtube is daarom sowieso beter:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 14)

Offline mango36

• Lid
Re: Geen embedded youtube video maar wel op youtube zelf
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 16:25:50 »
Pjotr,
Is er een mogelijkheid om de 32bits codecs uit het systeem te halen? Ik heb een 64bits processor.
Verder staat er op de website van Adobe een APT flashplayer for Ubuntu 9.04. Is dit dezelfde die meekomt met de Restricted Extra's van de 9.10? En is dit probleem trouwens niet een bug in de 9.10? Ik had dit probleem immers eerst niet. Ik heb trouwens de 2 meegestuurde googlelinks gelezen.